۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۱۴۴۴۱

اسامی مفاخر دینی در اولویت ستاد نامگذاری معابر تبریز قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: اولویت نامگذاری بر معابر و خیابان های شهر تبریز با مفاخر دینی است.
خيابان
شهرام دبیری، رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: خوشبختانه امسال شاهد استقبال اقشار مختلف دانشجویی، دانش آموزوی و حوزوی در این رویداد بزرگ فرهنگی در منطقه شمال غرب کشور بودیم.

دبیری با تاکید بر این‌که بایستی به سمت تعریف مخاطبان تخصصی حرکت کنیم، گفت: شورای اسلامی کلانشهر تبریز آماده حمایت برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است، اگر بتوانیم کتاب را به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد خرید خانواده‌ها جای دهیم، بسیاری از معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی برطرف خواهد شد، چراکه کتاب مایه ارتقای بصیرت و دانایی بشر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار رسا مبنی بر این‌که عده‌ای از منتقد نحوه نامگذاری برخی معابر شهر تبریز هستند، گفت: این‌که گفته می شود نام برخی از علمای بزرگوار برای برخی خیابان های کم تردد و حاشیه شهر گذاشته شده، صحیح نیست، چراکه اولویت نامگذاری بر معابر و خیابان های شهر تبریز با مفاخر دینی است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با بیان این‌که نام پل کابلی تبریز به پل حضرت علی(ع) تغییر یافته است، گفت: شورای نامگذاری بر معابر شهر که زیر نظر کمیته فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز فعالیت می کند، اولویت اصلی در نامگذاری معابر را مشاهیر علمی، دینی و فرهنگی قرار داده است.

وی همچنین از نامگذاری یکی از معابر مهم شهر تبریز به نام امام رضا(ع) در سالروز میلاد آن امام در سال آینده خبر داد و خاطر‌نشان کرد: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه عاملی مؤثر برای مبارزه با توطئه های دشمنان است.

دبیری ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان به شیوه‌های گوناگون درصدد گمراهی مردم به خصوص جوانان هستند باید سعی کنیم از طریق برنامه‌های مختلف چون برگزاری جشنواره‌های دینی و ادبی به تقویت روحیه اسلامی در قشر جوان بپردازیم و روحیه اسلامی آنان را حفظ کنیم./935/پ202/س
ارسال نظرات