۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۴۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

57 روحانی تفسیرگو در مساجد آذربایجان شرقی فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون با حمایت آیت الله شبستری، 57 نفر از روحانیان عضو ستاد تفسیر قرآن کریم استان، 81 جلسه تفسیر را به صورت مرتب در سطح استان برگزار می کنند.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی رییس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: برخی از موسسات قرآنی با دریافت کمک های مالی از برخی نهادهای متمرکز نظیر ریاست جمهوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی بدون نظارت انجام می دهند که بازخورد فرهنگی و قرآنی مناسبی ندارد.

حجت الاسلام عظیمی از راه اندازیئ ستاد تفسیر قرآن کریم به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هم اکنون با حمایت آیت الله شبستری، 57 نفر از روحانیان عضو ستاد تفسیر قرآن کریم استان 81 جلسه تفسیر را به صورت مرتب در سطح استان برگزار می کنند.

وی خواستار گسترش جلسات تفسیر قرآن کریم در مساجد و محافل مختلف مذهبی در استان شد و اظهار داشت: اجرایی شدن این طرح مانع از موازی کاری های سایر دستگاه های فرهنگی در ترویج فرهنگ قرآنی می شود، افزون بر اینکه تشکیل جلسات تفسیر مانعی برای کوتاه شدن دست افراد مغرض و سودجو از محافل قرآنی است.

همچنین پرویز آژیده، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تعالیم روح بخش قرآن کریم را مایه حیات بشریت دانست و گفت: وجود عترت در کنار تعالیم قرآنی از مهم‌ترین ویژگی های برتری تعالیم قرآنی در نظام اسلامی ایران است.

وی آموزه‌های قرآنی را بهترین راهنما برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست و تصریح کرد: برای مقابله با تبلیغات سوء دشمنان، باید همت مضاعفی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی داشت که در این راه نقش خانواده ها مهم و محوری است./935/پ203/س
ارسال نظرات