۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۶۲۴

پنجاه دوره کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی در کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری پنجاه دوره کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی در کشور خبر داد.
مهدي قره شيخ لو، رييس سازمان دارالقرآن کريم کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مهدی قره شیخلو، رییس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی امروز در دیدار فعالان قرآنی استان آذربایجان شرقی از برگزاری پنجاه دوره کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی در کشور خبر داد و اظهار داشت: این طرح از دو سال پیش آغاز شده و در صورت فراهم شدن شرایط لازم در آذربایجان شرقی هم قابلیت اجرایی دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار خانه قرآن روستایی در کشور تصریح کرد: توسعه آموزش های قرآنی یکی از مهمترین اولویت های سازمان دارالقرآن الکریم بوده است، چنانکه هم اکنون 40 عنوان برنامه آموزشی در سطوح مختلف از مقدماتی تا تخصصی در رشته های مختلف مانند قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر برگزار می شود.

قره شیخلو در ادامه از فعالیت یک هزار و 500 موسسه مردمی و قرآنی در کشور خبر داد و گفت: هدف بر آن است تا پس از سه دهه تلاش در راه قرآن اینک بر روی اجرایی و عملیاتی کردن مفاهیم و معانی این کلام وحی در زندگی مؤمنان فعالیت داشته و تربیت قرآنی را توسعه دهیم.

وی داشتن توسعه اقتصادی و عمرانی را نیازمند داشتن توسعه فرهنگی عنوان کرد و افزود: قرآن به عنوان یک فرهنگ مترقی تمام ابزارهای لازم را برای ایجاد جامعه ای پیشرفته و سعادتمند در خود همراه دارد و در این زمینه باید تمام موانع دینی و قرآنی را رفع کنیم.

قره شیخلو ادامه همکاری دستگاه های اجرایی استان با اداره کل تبلیغات اسلامی را خواستار شد و بیان داشت: امیدواریم در راستای همین همکاری ها شورای عالی قرآنی استان برای ایجاد هم افزایی‌های لازم در بین دستگاه‌های فعال قرآنی تشکیل شود./935/پ203/ص
ارسال نظرات