۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۶۳۲
مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان:

عدم توجه به فرهنگ عفاف و حجاب کرامت وجودی زن را خدشه دار می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان گفت: اگر حجاب از یک جامعه برداشته شود انسان به وادی خروج از انسانیت و به مراتب نازل تر از انسان سقوط خواهد کرد.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی، مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان امروز در همایش عفاف و حجاب که در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند همراهی آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: امروز همه افراد در یک جامعه اسلامی باید فرهنگ عفاف و حجاب را به عنوان یک ضرورت مهم تلقی کنند.

وی با بیان این که اگر حجاب از یک جامعه برداشته شود انسان به وادی خروج از انسانیت و به مراتب نازل تر از انسان سقوط خواهد کرد، اظهار داشت: بانوان با وجود حجاب در جامعه در تمام عرصه ها وارد شده و مهم‌تر از آن در برخورد جامعه با آنها پیش از آنکه به چشم تنها یک زن به آنها نگریسته شود به عنوان یک انسان با آنها برخورد خواهد شد.

مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان انسان های با حجاب و عفیف را خلیفه خدا بر روی زمین دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال جهت تجلی انسانیت حجاب را برای همگان به خصوص زنان معین کرده است و کسانی که در این عرصه پیشرو بوده شایسته پاسداشت و تجلیل هستند.

حجت الاسلام اکبرحسینی، مسأله حجاب در جامعه را یکی از مهم ترین مسائل ارزشی در عرصه امور فرهنگی دانست و اضافه کرد: حجاب در تفکر، تعقل و رفتار و منش آن چیزی است که اخلاق و رفتار اسلامی بر آن تأکید دارد و مسلمان‌ها بر اساس وظایف مشخص شده خود باید بستر مناسب برای رسیدن به این دیدگاه را فراهم آورند.

وی حجاب و عفاف را یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین معیارها و باورهای دینی دانست که غیرقابل انکار و پنهان کردن است و تصریح کرد: بسترسازی برای نگاه متفاوت به عفاف نیازمند کار فرهنگی است که استمرار و زمان زیادی را می‌طلبد.

مسؤول امور روحانیان سپاه قدس گیلان با تأکید بر این که سال‌ها است که دشمن از حجاب و عفاف مسلمانان ترسیده است، ادامه داد: امروز پیام جامعه اسلامی و باورها و ارزش‌های دینی به وسیله این پوشش در حال به اوج رسیدن است و تأثیر مثبت خود را در جوامع مختلف خواهد گذاشت.

حجت الاسلام اکبر حسینی با بیان نقش و جایگاه حجاب و عفاف در سلامت جامعه گفت: حفظ حجاب و عفاف همواره یکی از سفارش های مهم دین مقدس اسلام و ائمه اطهار(ع) است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که آحاد مردم جامعه باید در این خصوص هوشیار باشند، اظهار داشت: حفظ حجاب و عفت تنها مختص بانوان نبوده بلکه مردان نیز باید در این زمینه رعایت کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات