۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۸۶۶
پس از تلاش های دو ساله مسلمانان؛

نخستین مسجد شهر پرنس جورج در کانادا افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ اولین مسجد شهر پرنس جورج کانادا به عنوان یک مسجد و مرکز اسلامی فرهنگی چند منظوره با پی گیریها و درخواست دوساله مسلمانان افتتاح شد.
مسجد شهر پرنس جورج
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسلام تودی، دکتر مصطفی محمد، رئیس دفتر انجمن مسلمانان بریتیش کلمبیا شهر پرنس جورج در خصوص ساخت این مسجد می گوید: هنوز باورمان نمی شود که پس از این همه درخواست و تقاضا توانستیم مجوز ساخت مسجد را دریافت کنیم.

وی افزود: ساخت مسجد، رؤیای مسلمانان این منطقه طی 15 سال گذشته بوده است چرا که تعداد مسلمانان روز به روز در حال افزایش است و ما جایی برای برپایی مراسم های دینی به ویژه نماز جماعت را نداشتیم.

اسکندر خان، رئیس انجمن مسلمانان بریتیش کلمبیا که از ونکوور برای شرکت در مراسم افتتاح این مسجد آمده، می گوید: پس از 11سپتامبر، دین اسلام بیش از سایر ادیان دچار سوء تعبیر شده و هدف هجمه های فراوان و اتهامات بی اساس شده که همه اینها ناشی از عدم شناخت درست دین اسلام است.

گفتنی است، علاوه بر ساخت مسجد برای برپایی نماز، تالار و سالن همایش، کتابخانه و مرکز فرهنگی نیز برای ترویج اسلام ساخته شده است.

عاصم رشید، مفتی این منطقه می گوید: مردم، باید مسلمانان را در حال عبادت و پرستش ببیند تا درک درستی از این دین داشته باشد.

وی افزود: ما به عنوان رهبران دینی باید ارتباطهای موثر میان پیروان ادیان مختلف را افزایش دهیم.

لازم به ذکر است، شهر پرنس جورج با داشتن جمعیتی بیش از 70 هزار نفر بزرگترین شهر بریتیش کلمبیا محسوب می شود./982/ب902/گ
ارسال نظرات