۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۰۹۷

همایش ‌راهبردهای فرهنگی امام راحل و رهبری ‌در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «‌راهبردهای فرهنگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌» در ادامه دوره آموزشی طرح سلمان در تبریز برگزار شد.
حضرت آيت الله خامنه اي امام و رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش «‌راهبردهای فرهنگی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌» در ادامه سری برنامه‌های آموزشی طرح سلمان امروز با حضور سیصد نفر از مدیران کل و معاونان دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، فرمانداران و بخشداران استان برگزار شد.

میکاییل جمال‌پور، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در سخنانی با تشریح دیدگاه‌های فرهنگی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مطالبات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ همان مطالبات امام راحل از متولیان فرهنگی و هنری کشور بوده است.

وی با بیان این‌که مسأله ناتوی فرهنگی سال‌ها قبل با عناوین مختلف از سوی ولی فقیه زمان هشدار داده شده بود، خاطر‌نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب به عنوان دیده‌بان حقیقی انقلاب اسلامی، نقشه‌های فرهنگی شوم استکبار جهانی را تشخیص داده و راهبردهای اصولی را تبیین کردند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اتخاذ سیاست‌های اصولی برای مقابله جدی با ناتوی فرهنگی غرب و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ تصریح کرد: ایشان آحاد جامعه را به مقاومت فرهنگی، علمی و مدیریتی در مقابل ناتوی فرهنگی غرب فرا خوانده اند.

جمال پور تدوین نقشه جامع فرهنگی کشور را از‌ راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ دانست، گفت: طرح پیوست فرهنگی و مهندسی فرهنگی از دیگر اندیشه‌های ولایت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بوده است، که متاسفانه در برخی حوزه‌ها کم کاری صورت گرفته و در جهت مطالبات رهبری حرکت نشده است.

وی با تأکید بر این‌که فرهنگ، اساس استقلال جامعه است، افزود: امت اسلامی تکلیفی جز استقلال فرهنگی ندارد و در همین راستا امام خمینی‌(ره) بر این باور بودند که فرهنگ، سایه‌ای از نبوت است، از این رو دشمنان اسلام همواره درصدد استحاله فرهنگی و بی‌هویتی جوامع اسلامی بوده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه اتکا به فرهنگی ایرانی اسلامی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان را‌ ضروری دانست و گفت: اتخاذ موضعی انفعالی در برابر ناتوی فرهنگی غرب غیر قابل قبول است، امروز نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگ اسلامی و اتخاد استراتژی واحد عالمانه در مقابله با تهدیدات فکری و عقیدتی دشمنان هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات