۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۲۳۴
معاون فرهنگی ارشاد آذربایجان‌شرقی:

جشنواره غدیر جلوه‌ای از هنر انسانی و متعهد است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره منطقه‌ای فرهنگی هنری غدیر جلوه‌ای از هنر انسانی و متعهد است.
جشنواره منطقه اي غدير
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمد دادی اظهار داشت: خلاقیت و طرح یک اثر زیبای هنری جز با شناخت مفهوم آن میسر نیست و در همین راستا هنرمندان باید برای خلق آثار هنری ارزشمند با دقت و ژرف‌نگری در جهت شناخت ابعاد وجودی و شخصیتی مولای متقیان گام بردارند.

وی تاکید کرد: رسالت هنر، آموزندگی است و این مهم همواره باید مدنظر پدیدآورندگان آثار هنری باشد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، حرکت در مسیر ولایت را عاملی برای رهایی جوامع انسانی از انحطاط عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها، نشر مقالات و برگزاری گفتمان‌های منسجم پیرامون موضوع غدیر می‌تواند در تبیین این واقعه عظیم تاریخ بشری موثر باشد.

دادی، موضوعات جشنواره در بخش‌های مختلف را شامل جلوه‌های رفتار و اخلاق امام علی (ع) در انسان معاصر، نقش و جایگاه امامت و ولایت در راهنمایی و هدایت جامعه بشری، نقش و جایگاه غدیر در ماندگاری اسلام راستین، نقش و جایگاه تشیع در بیداری اسلامی ملل جهان و خطبه غدیر منشور ولایت و نقش فرهنگ و هنر در تبیین آن عنوان کرد.

براساس این گزارش، آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر 25 آبان‌ماه سال‌ جاری در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود./935/د103/ص
ارسال نظرات