۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۷۴۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه هنری کاتبان آیات قرآن در تبریز و برگزاری دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری در مرند از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمایشگاه قرآن و کتابت خطوط خوشنویسی سبحان، قدوس و هوالجمیل به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) با عنوان 'بر بال فرشتگان حجاب و عفاف' در تبریز گشایش یافت.

سبحان مهرداد محمدپور، سرپرست اتاق فکر خوشنویسی استان آذربایجان شرقی، گفت: نمایشگاه قرآن و کتابت خطوط خوشنویسی سبحان, قدوس و هوالجمیل به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) با عنوان بر بال فرشتگان حجاب و عفاف در تبریز گشایش یافت.

وی افزود: هر هنرمند مسلمان به نوبه خود در دنیا وظیفه دارد در ترویج و گسترش هنرهای اسلامی و آیات مبارک قرآن قدم بردارد و آثار هنری اسلامی خلق کند.

محمد پور، یادآور شد: کسانی که از واجبات روی برتابند منافعی را از خود دور کرده اند و آنان که به گرداب حرام فرو می غلتند متحمل ضررهایی می شوند چرا که این امر کلیت داشته و شامل تمامی واجبات و محرمات می شود.

وی ادامه داد: حجاب یکی از واجبات الهی است که مردان و زنان هر کدام تا حدی که شریعت تعیین کرده باید آن را رعایت و هنرمندان جامعه اسلامی در این میان می توانند آثار هنری خود را در این راستا خلق کرده و پیام های ارزشمندی را به عموم جامعه بازتاب دهند.

به گفته وی، این نمایشگاه با همکاری واحد علمی خانه کارگر تبریز و مرکز فرهنگی و پژوهشی روش و دبیرخانه جشنواره هنری سبحان با ارائه آثار نوین خوشنویسی میزبان علاقه مندان هنرهای اسلامی در مرکز آموزش علمی خانه کارگر تبریز است.

اتمام طرح بازسازی و توسعه مقبره دوکمال تبریز تا پایان سال جاری

علیرضا نوین، شهردار تبریز، از مراحل اجرای طرح بازسازی و احیای مجموعه گردشگری مقبره های کمال الدین مسعود خجندی و کمال الدین بهزاد بازدید کرد و با تاکید بر لزوم تسریع در روند احیا و بازسازی این مجموعه، افزود: طرح مذکور به عنوان یکی از طرح ها و پروژه های گردشگری شهر داری تبریز با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال اجراست که با انجام عملیات تملک تعدادی از واحدهای مسکونی واقع در حریم این طرح تا یک ماه آینده، نسبت به تسریع مراحل بازسازی و توسعه و احیای این مجموعه اقدام خواهد شد.

وی اجرای این طرح را در راستای احیای بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی شهر تبریز ارزیابی کرد و ادامه داد: ایجاد کتابخانه، آمفی تئاتر، سالن های نمایشگاهی، نورپردازی و مبلمان محوطه داخلی و بیرونی مجموعه، ایجاد فضای سبز محوطه مقبره دوکمال با طرح باغ ایرانی، اجرای طرح ورودی بزرگ، اجرای آبنماهای ریبا، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری در مسیرها و خیابان های منتهی به مقبره و نیز نصب سر در مناسب و آبرومند از جمله برنامه های پیش بینی شده در طرح بازسازی و توسعه و احیای مقبره دوکمال به شمار می رود.

شهردار تبریز، در عین حال با تاکید بر این که بخش اعظمی از این طرح تا پایان سال و ایام نوروز 91 با تلاش شهرداری تبریز و همکاری سازمان میراث فرهنگی نهایی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: این طرح بتواند در توسعه زریرساخت های گردشگری تبریز نقش مهمی ایفا کند.

برگزاری دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری در مرند

حجت الاسلام جلیل پور تقی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرند، از برگزاری دوره آموزشی اخلاق فردی، اجتماعی و اداری ویژه کارکنان ادارات امور مالیاتی شهرستان های شمالغرب استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با هدف افزایش دانش و بینش دینی کارکنان دولت و ارتقای سطح کیفی عملکرد آنان، به مدت 4 روز در نمازخانه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند در حال برگزاری است.

وی افزود: منبع آموزشی این دوره 20 ساعته، کتاب "اخلاق فردی، اجتماعی و اداری" می باشد که توسط معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تدوین و مشتمل بر 13 درس و حاوی مفاهیم و مطالب مرتبط با مبانی و مبادی اخلاق اسلامی است.

به گفته وی، آزمون کتبی دوره آموزشی که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند برگزار شد، امروز (7 بهمن) همزمان در سراسر استان میزبان حضور شرکت کنندگان در دوره خواهد بود.

جشنواره ربع رشیدی در تبریز برگزار می شود

میکائیل جمالپور، مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی، از برگزاری جشنواره ربع رشیدی همزمان با هفته پژوهش در تبریز خبر داد و گفت: طی جشنواره گذشته علم تا عمل استان، در زمینه پژوهش فناوری و نوآوری 30 نفر در حوزه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی، مدیران و بخش های دیگر تجلیل شدند و امسال نیز تجلیل از پژوهشگران مورد توجه قراردارد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل بنیاد پژوهش در استان یادآور شد: راه اندازی پورتال پژوهش و فناوری در استان ضروری است که با توجه به وجود مجموعه ربع رشیدی در استان می توان به تمرکز فعالیت های پژوهشی حول محور ربع رشیدی اقدام کرد.

مدیرکل دفتر آموزش وپژوهش استانداری آذربایجان شرقی، اضافه کرد: دریافت جایزه پژوهش به نام جایزه ربع رشیدی در استان می تواند زیر بنای کارهای بزرگ پژوهشی باشد.

جمالپور، خاطر نشان کرد: کانون هماهنگی دانش و صنعت دراستان مورد توجه چندانی قرار نگرفته و در حال حاضر تنها یک کانون در استان تشکیل شده است./935/د101/س

ارسال نظرات