۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹۸۳
در گفت و گو با مسؤولان خوزستان بیان شد؛

برگزاری ویژه برنامه های دهه ولایت و عید غدیر خم با شکوه تر از هر سال

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان عالی رتبه خوزستان، در گفت و گو با خبرگزاری رسا نسبت به برگزاری باشکوه ویژه برنامه های دهه ولایت و عید غدیر خم تاکید کردند.
جشنواره منطقه اي غدير
دکتر سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: مردم شیعه و ولایت مدار اهواز امسال باید با حضوری گسترده و پر شور در مراسم های ویژه دهه ولایت و عید غدیر خم شرکت کرده و چشم دشمنان را کور کنند.

وی با تأکید بر این که برنامه های ویژه عید سعید غدیر خم نباید مختص مرکز استان باشد، تصریح کرد: برنامه های ویژه عید غدیر را باید با محوریت اهواز در سایر شهرستان های خوزستان برگزار کرد؛ چرا که دشمنان تلاش زیادی برای کم رنگ کردن مراسم های ویژه ائمه اطهار(ع) دارند؛ از این رو مسؤولان اجرا کننده برنامه های دهه ولایت و عید غدیر باید با اهتمامی ویژه و عزمی راسخ این مراسم ها را برگزار کنند.

وی ادامه داد: برنامه های مردمی را در این دهه باید تقویت کرد که به این منظور می توان از قشر بازاریان،‌ کسبه و اصناف کمک گرفت.

استاندار خوزستان با اشاره به دیگر برنامه های اجرایی در دهه ولایت، تشریح کرد: رسیدگی به مستمندان توسط نهادهای حمایتی و بخش خصوصی، ‌آذین بندی معابر و شهر، تبلیغات توسط سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی، پایانه های حمل و نقل و قطار‌ها، از دیگر ببرنامه های اجرایی در دهه ولایت و عید غدیر خم است، که اجرایی کردن این فعالیت ها نیازمند همکاری و تلاش های بی وقفه مسؤولان اجرایی دهه ولایت است.

حرکت نمادین کاروانهای غدیر در خوزستان

سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشار به برنامه های اجرایی در دهه ولایت و عید سعید غدیرخم، اظهار داشت: تأمین امنیت و تدارکات مراسم های ویژه این عید باشکوه در سراسر استان و بررسی اقدامات توطئه افکنان در مناطق محروم اهواز از جمله برنامه های سپاه استان خوزستان است.

وی با بیان این که فعالیت های سپاه و بسیج در بیش از 19 نقطه استان خوزستان، برگزار می شود، گفت: خطبه غدیر از جمله برنامه های ویژه سپاه ولی عصر (عج) در دهه ولایت است که با حضور مبلغان از استان و خارج از استان برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به حرکت نمادین کاروانهای غدیر در خوزستان، بیان داشت: حرکت نمادین کاروانهایی با نام غدیر در شهرستانهای ماهشهر، ‌گتوند، سوسنگرد،‌ حمیدیه، خرمشهر، هویزه و کوت عبدالله، از برناه های اجرایی ویژه این دهه است که در پایان آن نیز خطبه غدیر قرائت خواهد شد.

مسؤولان در برنامه‌های دهه ولایت زمینه آگاهی مردم نسبت به جریان غدیرخم را فراهم کنند

سعید فیوضی، فرماندار شادگان، با اشاره به جایگاه غدیر افزود: در جوامع امروز هر جا دیکتاتوری ظلم می‌کند به دلیل این است که پیام غدیر را در نیافته‌اند و از احیاگر اسلام بی‌خبرند و پیام حیات بخش آن را دیر درک نکرده اند.

وی اظهار داشت: حضرت امام راحل بارها جایگاه غدیر را متذکر و مردم را بر ضد ظلم ارشاد و راهنمایی می کردند و در دوران اخیر تأثیر عملی این واقعه در بین ملت‌ها و کشورهای اسلامی در قالب بیداری عظیم اسلامی به وضوح مشاهده می شود.

این مقام مسؤول افزود: برنامه‌های دهه ولایت باید تاثیرگذار و پرمحتوا باشد و زمینه‌ای برای آگاهی مردم نسبت به موضوع و اهمیت ولایت فراهم کند.

فرماندار شادگان، بر مشارکت عمومی در اجرای برنامه‌های غدیر و ولایت امام علی(ع) و اهل‌بیت تاکید کرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی و حضور و همراهی مسوولین به شکل وسیع در محافل دینی، مساجد و حسینیه‌ها رنگ و بوی ولایی را در منطقه ولایت مدار شادگان گسترده تر می کند.

وی گفت: غدیرخم عید بزرگ مسلمانان است و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود شهرستان شادگان برنامه‌هایی در خور شأن این مناسبت برگزار شوند.


فرماندار شادگان از برگزاری مراسم شب شعر غدیر و همایش الغدیر در شهرستان شادگان خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی ستاد غدیر مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان برگزار می شود.

مردم با حضوری پرشور در مراسم های ویژه دهه ولایت ارادت خود به ولایت و انقلاب را نشان دهند

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه شادگان، اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه سراسر معنویت و سعادت است که ابتدای آن مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه مرضیه(س) و در میانه آن عید سعید قربان و غدیر خم قرار دارد.

حجت الاسلام ساری اصل، در ادامه تصریح کرد: در حقیقت واقعه غدیر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام بعد از بعثت رسول اکرم(ص) به شمار می‌رود.

امام جمعه شادگان با بیان اینکه آنچه در غدیرخم توسط پیامبر برای حاضران بیان شد، دستور خداوند و آیه قرآن بود، ادامه داد: پیامبر بارها در مراسم‌های چند نفری جانشینی امیرالمومنین(ع) و حق امامت وی را بعد خودشان اعلام کرده بودند.

وی خواستار حضور جدی و پرشور مردم ولایت مدار خوزستان در برنامه های ویژه دهه ولایت و عید غدیر شد و گفت: مردم غیور خوزستان، باید همانند سال های گذشته در مراسم های دهه ولایت شرکت کرده و به دشمنان قسم خورده نظام اسلامی نشان دهند که با وجود توطئه ها و دسیسه های روز افزونشان، هم چنان ارادت خود به ولایت و ائمه اطهار (ع) را داشته و هیچ گاه اجازه نمی دهند تا انقلاب اسلامی ایران خدشه دار شود./9465/پ202/ص
ارسال نظرات