۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۱۹۲
پژوهشگر حوزه علمیه:

حذف فضائل اهل بیت از تاریخ گام دیگر دشمنی وهابیت با مکتب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه حذف فضائل ائمه عصمت و طهارت(ع) از تاریخ را گام دیگر دشمنی فرقه ضاله وهابیت با مکتب اهل بیت(ع) خواند.
حجت الاسلام خراساني


حجت الاسلام محمود حسین‌زاده خراسانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به بیان راه‌های نفوذ فرقه‌های ضاله به ویژه وهابیت در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: فعالیت‌ فرقه‌های ضاله در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خلاصه می‌شوند.

وی با بیان این که در حوزه سخت افزاری، وهابیت با استفاده از دلارهای باد‌آورده نفتی، تبلیغات خود را در سطح جهان گسترش داده است، ابراز داشت: شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت مالی و کمک بلاعوض به آنان یکی از شیوه‌های سخت افزاری دشمنان برای تبلیغ مذهب در جامعه اسلامی است.

پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به حدیث «کاد الفقر ان یکون کفراً» خاطر نشان کرد: دشمنان با استفاده از فرصت فقر و محرومیت به دنبال تبلیغ عقاید شوم خود در کشورهای اسلامی هستند از این رو می بینیم کمک مالی به مردم محروم و جوانان و نوجوانان یکی از فعالیت های فرق ضاله وهابیت و حتی بهائیت است.

محقق حوزه علمیه با تأکید بر این که امروزه فقرزدایی از مهمترین وظایف مسؤولان نظام اسلامی است، گفت: نباید به دشمنان بهانه‌ای برای نفوذ در بین مردم داد.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از وضعیت ظاهری مساجد و بقعه‌های متبرکه شیعیان عنوان کرد: تزیین مناسب مساجد در سطح کشورهای مختلف از دیگر حربه های سخت افزاری وهابیت برای جذب جوانان است که متأسفانه در مقابله با آن مساجد و بقعه های متبرکه شیعیان از حالت ظاهری مناسبی برخوردار نیست و این سبب جذب برخی از جوانان به این فرقه ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه تبلیغات نرم افزاری و محتوایی وهابیت اشاره کرد و افزود: راه اندازی چندین شبکه ماهواره ای به زبان عربی و فارسی، وجود هزاران سایت اینترنتی، وجود مبلّغان در سطح جوامع اسلامی و توزیع هزاران کتاب و سی دی در میان مسلمانان از جمله فعالیت های نرم افزاری دشمنان است.

این مبلّغ حوزه علمیه به بیان راهکارها و سیاست‌های کلی مقابله با فرقه ضاله وهابیت پرداخت و عنوان داشت: با توجه به این که بستر رشد جریان‌های انحرافی در جامعه جهل است باید بنیه علمی در میان اهل سنت و شیعه تقویت شود و سطح علمی عموم مردم برای جلوگیری از هجوم نرم افزاری دشمنان بالا رود.

پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که دشمنی وهابی‌ها تنها با شیعیان نیست افزود: دولت باید سیاست کلی در مقابله با فقر و محرومیت در مناطق شیعه و اهل تسنن داشته باشد.

حجت الاسلام حسین زاده خراسانی با بیان این که همواره علمای تشیع در بحث های علمی به صورت هجومی وارد می شدند و با طرح سؤالاتی از معاندان و مخالفان آنان را به تحقیق و پژوهش می‌کشاندند، گفت: متأسفانه امروزه با کثرت شبهات وارده بر مکتب اهل بیت(ع) شاهد دفاعی بودن سخنرانی ها و تألیفات فضلای حوزه های علمیه هستیم که امیدواریم علاوه بر دفاع، همچون گذشته علیه آنها هجوم علمی بیاوریم.

استاد حوزه علمیه حذف فضائل ائمه عصمت و طهارت(ع) از تاریخ را گام دیگر دشمنی فرقه ضاله وهابیت با مکتب اهل بیت(ع) خواند و با اشاره به برخی از کج فهمی ها در مبحث دشمن شناسی خاطر نشان کرد: جوانان اهل تسنن و تشیع بدانند که آنان در مقابله همدیگر نیستند بلکه این وهابیت است که در مقابله با هر دو مذهب ایستاده و با ایجاد زمینه تفرقه سعی در ایجاد فتنه میان مسلمانان می‌کند.

وی در پایان سخنان خود عنوان داشت: با توجه به این که تفرقه و فتنه در میان مسلمانان از عمده‌ترین حربه‌های وهابیت علیه مسلمانان است، وحدت، احترام به مقدسات یکدیگر، گفتگوی منطقی و علمی بدون تعصب از جمله ضرورت‌های مقابله با این توطئه ها است./9463/ت302/ع

ارسال نظرات