۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۲۸۷

همایش امر به معروف و نهی از منکر در بستان‌آباد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بستان آباد گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی ابتدا خود در تهذیب نفس پیش قدم بوده و سپس نسبت به اجرای این فریضه الهی وارد عمل شوند.
امر به معروف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه شهرستان بستان آباد، امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در حسینیه سپاه ناحیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر خدا همواره می فرمود؛ کسی که طهارت روح ندارد به باطن الهی نخواهد رسید و اصلا نمی‌توان بدون طهارت روح به درجه کمال رسید.

وی لازمه امر به معروف و نهی از منکر را طهارت نفس دانست و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی ابتدا خود در تهذیب نفس و دوری از معصیت پیش قدم باشند و سپس نسبت به اجرای این فریضه الهی با توجه اصول تاکید شده، وارد عمل شوند.

حجت الاسلام رضوی با تاکید بر فعالیت گروه‌های ناصحین و ظابطان در پایگاه‌های مقاومت بسیج خاطر‌نشان کرد: اصل با تذکر لسانی و کار فرهنگی است، بایستی جوانان و نوجوانان را نسبت به توطئه‌های شوم دشمنان آگاه کرد.

وی ادامه داد: نقش تذکر لسانی توام با اخلاق نیکو در ‌گسترش آموزه‌های دینی بسیار مهم و کلیدی است، بایستی ضمن آشنایی با ادبیات جوانان و مسائل روز اجتماعی، نسبت به زدودن شبهات، تزکیه نفس و تربیت دینی همت گماشت.

همچنین حجت الاسلام موحدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بستان آباد، با تشریح اهمیت و ظرافت فعالیت آمران به معروف و ناهیان منکر اظهار داشت: هدف دشمن سست‌کردن ایمان و اعتقادات دینی جوانان است، امروز استکبار جهانی به کمک ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی در خانه‌ها نفوذ رده و به دنبال فروپاشی نظام خانواده است.

فرمانده سپاه ناحیه بستان آباد نیز در سخنانی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مسلمانان اظهار داشت: امروز در شرایطی هستیم که آمریکا از هر لحاظ منفورتر و روز به روز ذلیل‌تر از گذشته شده است.

وی با بیان این‌که تهدیدات و تحریم‌های غرب و آمریکا علیه ایران تنها برای حفظ آبروی جهانی تداوم دارد، خاطر‌نشان کرد: دیگر دوران تهدید و تحریم فرا رسیده، جهانیان دریافته‌اند که ایران اسلامی در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی لحظه‌ای از حقوق به حق خود عقب‌نشینی نخواهند کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات