۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۴۰۰
آیت الله شبستری:

طرح نهضت ملی حفظ قرآن در مدارس مقطعی نباشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز عمل به مفاهیم عالی قرآن کریم را نجات بخش بشریت دانست و گفت: طرح نهضت ملی حفظ قرآن در مدارس مقطعی نباشد.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش آموزان و فرهنگیان اظهار داشت: غفلت از مفاهیم آیات الهی و دوری از معارف قرآنی آغاز انحراف در جوامع خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه توجه و عمل به مفاهیم عالی قرآنی مهم‌تر از تلاوت آن است، خاطر‌نشان کرد: تلاوت و حفظ آیات الهی باید مقدمه‌ای برای عمل به توصیه‌ها و آموزه‌های قرآنی در جامعه باشد، ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی امروز جامعه نشأت گرفته از نبود توجه به مفاهیم قرآنی است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که توجه به آیات قرآن کریم و عمل به دستوراتی چون امر به معروف و نهی از منکر عامل تعالی امت اسلامی است، تصریح کرد: مردم ایران 32 سال قبل تنها با عمل به یکی از توصیه های قرآن کریم موفق به پیروزی انقلاب اسلامی و اخراج دیکتاتور دست نشانده استکبار جهانی شد.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه بوده و به تازگی مسلمانان خاورمیانه نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی و عمل به آیات و فرامین قرآن مجید از زیر بار ظلم ستمکاران خارج می شوند، باید دانست که اگر همه آیات و توصیه های قرآنی مورد توجه قرار گیرد، جوامع اسلامی با هیچ معضلی رو به رو نخواهند بود.

آیت الله شبستری تصریح کرد: در سال های پیش از انقلاب اسلامی ایران خبری از آموزش قرآن در مدارس و دانشگاه ها نبود و مردم به ویژه جوانان به بی بندو باری کشیده شده بودند، ولی به برکت انقلاب اسلامی، این مشکل در کشور حل شده و اینک شاهد رشد و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور به ویژه در مدارس و دانشگاه ها هستیم.

وی با تاکید بر این‌که طرح نهضت ملی حفظ قرآن در مدارس مقطعی نباشد، خاطر‌نشان کرد: باید موضوع آموزش قرآن و مفاهیم آن به عنوان دغدغه اصلی مسؤولان و مردم قرار گیرد و از همه ظرفیت‌های کشور در این راه استفاده کرد.

همچنین فیروز رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از سال گذشته با شروع طرح راه اندازی مدارس قرآنی درکشور، 550 مدرسه قرآنی در استان فعالیت می کنند که تاکنون 50 هزار دانش آموز در کلاس های این دوره ثبت نام و دوره های اول، دوم و سوم آن را سپری کرده اند.

وی با بیان اینکه درسال گذشته تجربه خوبی در این راستا کسب نموده ایم، اضافه کرد: با آمارهای ارایه شده از وزارت آموزش و پرورش، در کشور 10 هزار مدرسه قرآنی راه اندازی شده و یک میلیون دانش آموز نیز در این مجموعه کلاس ها شرکت کرده اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از حافظان و قاریان برتر قرآن کریم در استان با اهدای جوایز نفیسی تقدیر به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات