۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۴۸۴
مدیر حوزه علمیه امام صادق لبنان:

فضای پرتنش منطقه نشانگر ناکارآمدی راهکارهای سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی با اشاره به تلاش دشمنان ایران، سوریه و مقاومت برای بازگرداندن آمریکا و رژیم صهیونیستی به اقتدار و سلطه پیشین خود، فضای ناآرام منطقه را نشانگر ناکارآمدی راهکارهای سیاسی دانست.
علامه شيخ عفيف نابلسي و عاصم قانصوه
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا در جنوب لبنان، در دیدار با هیاتی از سوی حزب سوسیالیست عربی به ریاست عاصم قانصوه، نماینده پارلمان لبنان با بیان اینکه گروه های دسیسه چین علیه ایران، سوریه و مقاومت، نیروها و امکانات خود را گرد هم آورده اند تا جنگی را راه اندازند که شعله استعمارگری آمریکا را باری دیگر بیفروزد و رژیم صهیونیستی را به اقتدار و سلطه پیشینش در منطقه بازگرداند، گفت: دشمنان می خواهند غرب بیشترین نفوذ را در نفت و اقتصاد منطقه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدا، فضای شعله ور و پرتنش منطقه را نشانگر ناکارآمدی راهکارهای سیاسی و محکوم بودن آنها به شکست دانست و گفت: حقیقت این است که ما به مرحله رویارویی نظامی نزدیک تر شده ایم و علت این امر نیز در آن است که با گزینه های متناقضی روبرو هستیم. از یک سو، آمریکا و رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش شکست پروژه شان و خروج از منطقه نیستند و از سوی دیگر، ایران و سوریه و مقاومت نمی پذیرند که اشغالگران آمریکایی در منطقه لنگر بیاندازند و رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی و گرداب فساد همچنان پابرجا بماند.

علامه نابلسی در دیدار با این هیات از سوی حزب بعث طرفدار سوریه، تاکید کرد: ما وظیفه داریم در کنار سوریه بمانیم و این کشور را در پشت سر گذاشتن بحران و پیشرفت در مسیر اصلاحات یاری رسانیم؛ چراکه محقق شدن خواسته های ملت سوریه، بخشی جدایی ناپذیر از توانمندی سوریه شمرده می شود که کشور مقاومت و بازدارندگی است.

از سوی دیگر، عاصم قانصوه نیز با بیان اینکه سوریه، بحران را پشت سر گذاشته است و اکنون با تعدادی گروهک های مسلح روبروست که دست به شرارت می زنند، گفت: معتقدم که بحران سوریه رو به پایان است و این کشور که در همبستگی و همدلی با مسیر مقاومت در ایران و لبنان و فلسطین است، همواره بخشی از این سد مستحکم در برابر دشمن صهیونیستی باقی خواهد ماند و تکیه گاهی بنیادی برای آزادگان و مجاهدان خواهد بود.

گفتنی است که علامه نابلسی، همچنین با هیاتی از سوی حزب الله لبنان به ریاست حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی این حزب دیدار و گفت و گو کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات