۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۵۲۱
آیت الله طبرسی:

نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچمدار ترویج فرهنگ علوی در دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری از عید غدیر به عنوان یکی از بافضیلیت ترین اعیاد اسلامی یاد کرد و با بیان این که ولایت فقیه ریشه در غدیر و بعثت دارد، تصریح کرد: مسأله غدیر یکی از مهم‌ترین مسائل پایه ای دین اسلام است و مربوط به همه جامعه اسلامی است.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در مراسم تجلیل از سادات استان که در حسینه پهنه کلا مرکز استان برگزار شد، ید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیرمایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

وی با بیان این که ترجمان غدیر در شرایط فعلی، ولایت فقیه است و هجمه‌ بی‌سابقه دشمنان به این رکن اساسی انقلاب، بیانگر اهمیت آن است، افزود: یکی از ویژگی های مهم غدیر این است که ما معرفت پیدا کرده، از ولایت فقیه اطاعت کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به برتری عید غدیر نسبت به سایر اعیاد اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در اندیشه ناب اسلامی، خط رسالت انبیاء با ولایت ائمه معصومین(ع) ادامه می‌یابد.

آیت الله طبرسی در ادامه ابراز داشت: امروز جهانی شدن فرهنگ ناب علوی تنها راه برون رفت بشریت از گرفتاری ها و مشکلات امروز است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، مسأله غدیر متعلق به همه مسلمانان است، افزود: باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مومنان(ع) ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

امام جمعه ساری از عید غدیر به عنوان یکی از بافضیلیت ترین اعیاد اسلامی یاد کرد و با بیان این که ولایت فقیه ریشه در غدیر و بعثت دارد، تصریح کرد: مسأله غدیر یکی از مهم‌ترین مسائل پایه ای دین اسلام است و مربوط به همه جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، درک مناسب فضائل حضرت علی‌(ع) را تنها راه رسیدن بشریت به کمال و سعادت دانست و با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از فضائل این امام همام بی بهره است، گفت: سیره علمی و عملی پشوای نخست ما شیعیان باید چراغ راه مسلمانان باشد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت جهانی‌سازی این فرهنگ ناب اسلامی بهره گرفت، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج فرهنگ ناب علوی در دنیا است.

وی، پیوند عمیق با ولایت را سبب استحکام پیوند معنوی انسان با نبوت دانست و خاطرنشان کرد: امت واحد اسلامی باید تلاش کنند تا به این پیوند وفادار باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تیین شود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره گسترش روز افزون بیداری در نقاط مختلف جهان، این حرکت های آزادی خواهانه را نوید تحولی عظیم جهانی با محور اسلام ناب دانست و ادامه داد: امروز ارزش های ناب دینی در اقصی نقاط جهان در حال گسترش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دنیای استکبار همه توان و سرمایه خود را انزوای اسلام ناب در کشورهای جهان به کار گرفت، گفت: اما امروز تفکر اسلامی و ضد استکباری در میان ملت های جهان در حال گسترش است./950/پ202/س
ارسال نظرات