۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۶۱۳
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای دینی در پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای دینی و تعامل مناسب با حوزه‌های علمیه در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد.
جرم
به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری و رییس شورای قضایی آذربایجان غربی، روز گذشته در همایش پیشگیری از وقوع جرم با حضور روسای دادگستری، دادستان‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها بر نقش آموزش در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای دینی و ساختار اجتماعی، سیاسی نظام اسلامی و گسترش فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم و تعامل مناسب با حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها‌، اموزش و پرورش و سایر نهادها می توان به پیشبرد اهداف قوه قضاییه در پیشگیری از وقوع جرم موفق عمل کرد.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اهمیت موضوع پیشگیری از وقوع جرم و با اشاره به وظیفه قانونی دستگاه قضایی در این زمینه گفت: قوه قضاییه بر حسب وظیفه قانونی خود با جدیت بحث پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار دارد و پیگیر آن است.

این مقام مسؤول افزود: فضای خوبی برای همکاری در جهت پیشگیری از وقوع ‏جرم بین دستگاه های اجرایی و قضایی استان حاکم است‏.

رییس شورای قضائی استان اظهار داشت: با اقتدار و وحدت رویه و طرح جامع با نیروهای مجربی که از ‏بهترین‌ها هستند استان در بهترین وضعیت خود از لحاظ امنیتی است و امیدواریم هر روز هم بهتر ‏شود.‏

حجت الاسلام موسوی در این جلسه با تأکید بر وحدت و همدلی و مشارکت همه دستگاه‌ها در سطح استان گفت: ‏باید با وحدت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم و نقشه‌های استکبار جهانی را ‏در ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی ایران نقش بر آب کنیم.‏

وی افزود: بعد از تأسیس ‏معاونت پیشگیری از وقوع جرم که در حقیقت در پاسخ به یکی از مأموریت‌های ذاتی قوه قضائیه ‏تشکیل شده است عمده وقت ما در سال گذشته صرف شناخت دقیق و جامع موضوع شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: متأسفانه در کشور ما در این زمینه در گذشته در عرصه عمل کار چندانی صورت نپذیرفته و در ‏عرصه نظری نیز با فقر کار پژوهشی بومی منطبق بر ارزش‌های دینی و ملی خودمان روبه‌رو بوده‌ایم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که وضع موجود از نظر وقوع جرم به مرحله ‏هشدار رسیده است، توجه جدی همه مسؤولان به این مسأله را خواستار شد./936/د102/س
ارسال نظرات