۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۷۹۵
امام جمعه موقت اردبیل:

حقیقت اعتقاد به امام علی‌‌ پایبندی به اصل ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اردبیل گفت: ‌اگر انسان معاصر با دوری از ظواهر و مسائل مادی، محبت علی‌(ع) را تنها سرمایه رهایی از ظاهر پرستی‌ها قرار دهد، مجموعه‌ای از حقایق و زیبایی‌ها می‌شود.
حجت الاسلام محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، امروز در مراسم جشن عید غدیر در مصلای اعظم تبریز اظهار داشت: بشریت امروز به نسخه کرامت و عزت‌آفرینی مولای متقیان علی(ع) نیازمند است، چرا که از روی این نسخه باید حرکت کند و سرمایه معنوی بیفزاید و به نقطه اعتلا و عظمت واقعی برسد.

امام جمعه موقت اردبیل با بر‌شمردن نشانه‌هایی از حب علی‌(ع) خاطر‌نشان کرد: ‌اگر انسان معاصر با دوری از ظواهر و مسائل مادی، محبت علی‌(ع) را تنها سرمایه رهایی از ظاهر پرستی‌ها قرار دهد، مجموعه‌ای از حقایق و زیبایی‌ها می‌شود که بزرگ‌ترین این حقایق دین داری،‌ معرفت‌اندوزی و اعتقاد به کرامت انسان‌هاست.

حجت الاسلام فروغی ذات و حقیقت اعتقاد به حضرت علی‌(ع)‌ را پایبندی به اصل ولایت اعلام کرد، افزود: آن حضرت نشان تام و کامل ولایت‌مداری و سر سپردن به هدایت‌گری رهبر صالح است و ما می‌توانیم با درک این اصل و حقیقت از خطا و گناه دوری جسته و به سرمنزل حقیقی سعادت دنیا و عقبی برسیم.

وی با بر‌‌شمردن حدیثی از نبی مکرم اسلام ابراز داشت: محبان و دوستداران علی‌(ع) محبان کلام وحی و حقیقت شعائر دین و انسانیت هستند چرا که خداوند متعال محبان و عاشقان حضرت علی‌(ع) را عاشقان راه حق‌جویی و عدالت‌طلبی معرفی می‌کند.

امام جمعه موقت اردبیل گفت: اگر می‌خواهیم حیات انسانی را دریابیم باید از حیات و زندگانی علی‌(ع) درس بگیریم، عدالت علی، اخلاق و تقوای علی بزرگ‌ترین درس برای انسان امروزی است، اگر می‌خواهیم خدا را بیابیم، باید علی را بیابیم، زیرا علی(ع) غرق در خدا و ذات احدیت است.

وی با بیان این‌که شخصیت علی(ع) تبلور واقعی از توحید، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق نیکو بود، اظهار داشت: هر کس به اسلام و ابعاد زندگی ائمه هدی به ویژه امام علی(ع) معرفت پیدا نکند، عشق و محبت علی(ع) را درک نخواهد کرد و در وجود خود احساس نمی‌کند چرا که عاشق واقعی کسی است که در اوج معرفت و شناخت باشد.

حجت الاسلام فروغی با بیان این‌که ارادت به اهل بیت تنها با شناخت و معرفت محقق می‌شود، تصریح کرد: بشر امروز اگر تشنه کمالات و رسیدن به معرفت حقیقی است باید از آبشخور حقیقت ناب علی‌(ع) سیراب شود و به سمت کمال انسانی حرکت کند.

امام جمعه موقت اردبیل خاطر‌نشان کرد: بار سنگینی که پیامبر در دوران رسالت خود بر دوش کشید حضرت علی(ع) در دوران ولایت آن مسؤولیت سنگین را تحمل کرد و با قبول تمام مسائل و گرفتاری‌ها حقیقتی از احکام نورانی اسلامی را متجلی ساخت که امروز بشر از چشمه علوی آن بهره‌ها می‌برد.

وی در پایان امام علی(ع) را منشا فیض الهی و مبدا قبول تمام عبادت‌ها خواند و افزود: برنده‌تر از شمشیر ذوالفقار، مصمم‌تر از پهلوانی علی در میدان جنگ و افضل‌تر از عبادت او در صیانت از دین و رستگاری کسی را سراغ نداریم که به مقام فناء فی الله رسیده باشد و در ذات توحید و رسالت ذوب شده باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات