۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۹۱۴
نویسنده کتاب «با فیلسوف شرق در تبریز »:

علامه جعفری حتی در کهولت سن پاسخگوی سؤالات دانشجویان بود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه امام حسین(ع) مرکز آذربایجان شرقی گفت: طلاب علوم دینی بایستی تواضع و افتادگی را از علامه جعفری فیلسوف شرق بیاموزند، آن عالم فرزانه با وجود کهولت سن هیچ گاه از پاسخگویی به سؤالات طلاب و دانشجویان حتی عموم مردم امتناع نمی کرد.
علامه محمد تقي جعفري
علی قادری، رییس دانشگاه امام حسین(ع) مرکز آذربایجان شرقی و نویسنده کتاب «با فیلسوف شرق در تبریز »، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با سالروز ارتحال علامه محمدتقی جعفری صورت گرفت، به تشریح ویژگی های شخصیتی آن عالم ربانی پرداخت و اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری خلاء وجودی آن علامه بزرگوار در حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی کشور به ویژه شهر تبریز احساس می شود.

قادری با بیان اینکه شخصیت علمی و عرفانی علامه جعفری بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: آنچه که در ویژگی های اخلاقی آن عالم نستوه به وضوح مشاهده می شد، مردم داری و آشنایی به زبان عامه مردم بود، آن عالم وارسته و بی ادعا در اوج فقاهت، ساده گویی را برگزیده بود و گاه در مجالس عمومی حاضر می شد و به ایراد سخنرانی می پرداخت.

وی گفت: گاهی دیده می شود، فردی که به سطوح بالای علمی و فقهی می رسد، اقدام به استفاده از الفاظی می کند که برای درک عموم دشوار است، اما علامه جعفری با آنکه علامه و فقیهی مسلم بود، دشوارترین مسائل علمی و فقهی را به زبان ساده بیان می کرد.

رییس دانشگاه امام حسین(ع) تبریز با اشاره به استقبال پرشور جوانان تبریزی از جلسات سخنرانی آن عالم متقی در حوزه و دانشگاه ادامه داد: جلسات بحث و مباحثه آن علامه تبریزی، همواره با شور و هیجان خاصی همراه بود و هرکس به فراخور میزان درک خود از منویات استاد بهره مند می شد.

نویسنده کتاب «با فیلسوف شرق در تبریز » در ادامه به تشریح ویژگی های این اثر پرداخت و گفت: این کتاب حاوی سخنرانی ها، خاطرات، ملاقات ها و تصاویر علامه جعفری در آخرین سفر خود به زادگاهش تبریز است که مخاطب را با ابعاد شخصیتی آن عالم فرزانه آشنا می کند.

وی در پایان با تاکید بر آشنایی نسل جوان و طلاب حوزه های علمیه با مکارم اخلاقی علامه جعفری اظهار داشت: طلاب علوم دینی بایستی تواضع و افتادگی را از آن فیلسوف شرق بیاموزند، آن عالم فرزانه با وجود کهولت سن هیچ گاه از پاسخگویی به سؤالات طلاب و دانشجویان حتی عموم مردم امتناع نمی کرد./935/ت302/س
ارسال نظرات