۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۱۹۵
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان:

بصیرت مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان محرم را فرصتی ارزشمند برای ترویج، تبلیغ و اشاعه فرهنگ والای عاشورا بین اقشار مختلف جامعه خواند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع هیأت های مذهبی رشت بصیرت و معرفت را از مهم‌ترین ارکان عزاداری‌ها در ماه محرم دانست و گفت: مسؤولان هیأ‌ها و مساجد باید تلاش کنند عزاداری‌ها بر‌گرفته از شعور حسینی باشد.

وی با بیان این که عاشورا یک مجموعه ارزشمند است، تصریح کرد: همه اقشار در این مجموعه ارزشمند به توحید، مبارزه با فساد و خرافه دعوت شده‌اند.

حجت الاسلام یاری مبارزه با جهل، از بین بردن انحراف‌های اخلاقی و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر را از جمله فلسفه‌های قیام عاشورا ذکر کرد و افزود: این پیام باید در عزاداری عاشورا منتقل شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان، محرم را فرصتی ارزشمند برای ترویج، تبلیغ و اشاعه فرهنگ والای عاشورا بین اقشار جامعه خواند و خاطرنشان کرد: به گونه‌ای باید عزاداری کرد که امام حسین (ع) از ما راضی باشد.

وی با اشاره به روحیه ایثار و فداکاری در راه حفظ دین گفت: تنها در مکتب امام حسین‌(ع) این مهم تعلیم داده می‌شود.

حجت الاسلام یاری با تأکید بر چگونگی عزاداری‌ها و سوگواری‌ها بیان داشت: مردمی بودن عزاداری‌ها باید کاملاً حفظ شود تا در شأن نهضت بزرگ تاریخ اسلام باشد.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان، بصیرت و معرفت را مهم‌ترین رکن عزاداری امام حسین‌(ع) دانست و تصریح کرد: اگر محرم را درک نکنیم نمی‌توانیم از عاشورا تأثیر بگیریم و پیام آن را در زندگی خود جاری کنیم.

وی ادامه داد: اهداف ما باید پی بردن به فلسفه قیام عاشورا و آشنایی با این قیام تاریخی و اسلامی باشد ضمن این‌که تبیین نقش قیام عاشورا در زندگی، اخلاق فردی و اجتماعی تأثیرگذار است.

حجت الاسلام یاری نقش‌آفرینی حضرت زینب‌(س) را یکی از رازهای ماندگاری عاشورا اعلام کرد و اظهار داشت: این نهضت پس از گذشت هزار و 400 سال با نقش‌آفرینی حضرت زینب‌(س) ماندگار شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان بر الگوگیری مبلغان دینی از رویکرد حضرت زینب‌(س) تأکید کرد و گفت: زینب‌(س) با خطبه‌های آتشین خود قیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند و امروز این وظیفه مهم و سنگین به عهده علما و خطبا است.

وی با بیان این که هیأت‌ها پرچمدار این حرکت حماسی هستند، اضافه کرد: نهضت عاشورا به دور از هر ذلتی است و هیأت‌ها باید با مبارزه با بدعت‌ها و خرافه‌ها راه شهید کربلا را به شایستگی ادامه دهند.

حجت الاسلام یاری، آگاهی‌دادن به نسل جوان درباره فلسفه عاشورا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اساتید باید در تبیین و معرفی قیام عاشورا برای نسل جوان حساس‌تر عمل کنند.

به گفته مدیر‌کل تبلیغات اسلامی گیلان جوانان می‌توانند با الگو گرفتن از قیام عاشورا در پاسداشت ارزش‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گام بردارند./950/پ202/س
ارسال نظرات