۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۵۸۹
بخش پایانی/ شریعتمداری مطرح کرد:

آیت الله مصباح یزدی هیچ گاه منافع و مصالح نظام را با چیزی عوض نکرده است / ماجرای ارتباط جریان انحرافی با جن انگلیسی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان با تجلیل از شخصیت آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: ایشان همواره مصالح و منافع نظام را مدنظر و نگاه موشکافه و تیزبینانه ای به موضوعات و مسائل داشته‌اند.
حسين شريعتمداري



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری مدیرمسؤول روزنامه کیهان، روز جمعه در همایش انسجام داخلی، اقتدار جهانی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، به سؤالات متعدد دانشجویان و طلاب در خصوص مسائل سیاسی و جاری کشور پاسخ داد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص جریان انحرافی گفت: جریان انحرافی به خودی خود عددی نیست که بتواند در مقابل نظام بایستد، اما مشکل این است که اینها به کانون های قدرت و ثروت متصل هستند.

این روزنامه نگار و فعال سیاسی در خصوص مسائل مطرح شده مبنی بر ارتباط لیدر جریان انحرافی با اجنه بدون اشاره به جزییات این مساله گفت: اگر جنی هم با اینها در ارتباط باشد جن انگلیسی است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص احتمال وحدت جریان انحرافی و جریان فتنه در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هر وقت دیدیم که جریان‌های غیر همسو با هم یک تابلو را بلند کردند باید شک کرد و این تابلو قابل اعتماد نیست و بایستی از گروه ها مخرج مشترک بگیریم.

مردم با نگاه به مواضع رهبری تصمیم می گیرند

وی درباره عملکرد خواص نیز ابراز داشت: یک تفاوت بین ماجرای خواص در صدر اسلام و خواص کنونی وجود دارد، در صدر اسلام تعداد خواص آلوده نسبت به جمعیت خیلی بیشتر بود، در آن دوران نگاه مردم عمدتا به خواص بود و طبیعتا لغزش عمومی نیز بیشتر بود اما امروزه نگاه مردم در خواص متمرکز نیست.

شریعتمداری گفت: امروز نگاه مردم به مقام معظم رهبری است بنابراین اگر خواص بلغزند چندان کسی را نمی‌لغزانند بلکه خودشان سقوط می کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری رفوزه می شوند .

وی بیان داشت: با این حساب بهتر است خودی‌ها به یک نتیجه برسند چرا که مردم منتظر نمی‌مانند. فکر نکنید اگر دو یا سه لیست دادید مردم از بین آن انتخاب می کنند.

این روزنامه نگار و فعال سیاسی در خصوص وحدت نیز دیدگاه های خود را این گونه بیان کرد: برای وحدت تنازل لازم است، اما این تنازل نباید روی اصول باشد، کسانی که در فتنه بودند حساب شان کاملا جدا است و وحدت با آنها امکان ندارد.

وی بیان کرد: کسانی که در فتنه سکوت کردند دو دسته هستند، عده ای دانسته سکوت کردند وضعیت آنها نیز معلوم است و کسانی که وضعیت را درک نکرده بودند، معلوم است کسی که ماجرای به این واضحی را درک نکرده است نباید اکنون به او میدان داد.

شریعتمداری بیان داشت: باید واقعیات را دید، اختلافات داخلی اگر در میان مردم باشد آسیب می‌رساند، اگر در میان خواص باشد آسیب آن زیاد نخواهد بود چون مردم نهایتا تصمیمات خود را با نگاه به رهبری می‌گیرند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص شخصیت آیت الله مصباح یزدی و رهنمودهای ایشان به جبهه پایداری تصریح کرد: حضرت آیت الله مصباح همه جا آزمون خود را پس داده اند.

وی افزود: ایشان هوشمندی لازم را دارند، علاوه بر این صاحب علم و تقوا هستند و نگاه تیزبین و موشکافانه ای به مسائل دارند و هیچ گاه منافع و مصالح نظام را با چیز دیگری عوض نکرده اند.

یکی از حاضران نظر شریعتمداری را در این خصوص پرسید که چقدر قائل به اتحاد جریان های انحرافی، کارگزاران و اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هستید که وی در پاسخ گفت: من معتقدم این جریان ها نهایتا به هم پیوند می خورند، وقتی مواضع مشترک است نشان دهنده این است که یک جاهایی اتفاق و پیوند وجود دارد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان ابرازداشت: من اعتقادم این است که یک مدیریت بیرونی هست که به جریانات جهت می دهد، شواهد آن این است که یک جریان در یک زمان تغییر موضع می دهد.

وی بیان کرد: یک موقع با یک نامه بدون بسم الله از آتشفشان حرف می زند، این تغییرات را انسان مشاهده می کند، بعضی اوقات جریان ها نوسان پیدا می کنند و یک حرکت سینوسی دارند این جریان‌ها مشکوک هستند و باید مراقب بود چراکه اینها حداقل در برخی اهداف اشتراک نظر دارند.

شریعتمداری درباره مصاحبه جوانفکر با یکی از روزنامه ها و اتفاقات اخیر در روزنامه ایران نیز گفت: شاید این نگاه تند به نظر آید اما برداشت من این است که آقای جوانفکر کاره‌ای نیست.

شریعتمداری اضافه کرد: الان دشمن به چه چیز در داخل احتیاج دارد؟ مشکل شان در منطقه این است که ملت ها از جمهوری اسلامی الگو می گیرند و خودشان این مساله را بیان می کنند آیا شکستن و خدشه دار کردن الگو نمی تواند یکی از این اهداف باشد؟

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تاکید کرد: دوستان باید به خبر ارزش افزوده بدهند، شما چرا در این موقعیت مصاحبه مطبوعاتی می گذاری، من یقین دارم ماجرا این نیست که بخواهند با فلان آقا درگیر شوند مساله چیز دیگری است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص تحولات منطقه و سیاست های عربستان سعودی خاطرنشان کرد: آل سعود در دو قدمی سقوط است، اینها با این حال چگونه می خواهند دیگران را نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان درباره جنش وال استریت نیز گفت: واقعیت این است که این جنبش از حد یک اعتراض معمولی خارج شده و تبدیل به بیداری شده است، این جبنش نوعی تقابل با نظام سرمایه داری و به نوعی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که شکل و قالب این روزنامه جذابیت لازم را ندارد، با پذیرش این اشکال، علت آن را بی پولی و کمبود امکانات دانست و گفت: روزنامه ها در کشور چند دسته هستند یک دسته دولتی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم از دولت بودجه می گیرند، یک دسته حزبی هستند که حزب تامین شان می کند، یک دسته هستند که من غیر از کیهان نمی شناسم که نه حزبی هستند و نه دولتی و در این شرایط با امکانات محدود طبیعی است که با کمبود امکانات مواجه باشیم. /924/پ201/ع

ارسال نظرات