۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۷۷۰۱
در نخستین شب محرم؛

سخنان سید حسن نصرالله درباره محبت اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله بر وجوب دوستی و محبت اهل بیت(ع) تاکید کرد و اعلام کرد که مواضع سیاسی را در روز عاشورا تبیین خواهد کرد.
سيد حسن نصرالله، مراسم سوگواري حسيني حزب الله مراسم سوگواري حسيني حزب الله مراسم سوگواري حسيني حزب الله مراسم سوگواري حسيني حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در نخستین شب از مراسم سوگواری دهه اول محرم که در مجمع سید الشهدا(ع) در حومه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه برگزار می شود با اعلام اینکه در سخنان خود در مجالس عزای حسینی از سوی حزب الله به مسایل سیاسی نخواهد پرداخت، مگر آنکه ضرورتی پیش آید، گفت: تبیین مواضع سیاسی باشد برای روز عاشورا.

وی با تسلیت گفتن فرارسیدن ایام سوگواری حسینی و سلام و تحیت بر امام حسین(ع)، گفت: همانند سال های گذشته، مایلم در شب های محرم از پرداختن به امور سیاسی خودداری کنم و همه مسائل سیاسی را روز دهم (عاشورا) مطرح می کنم و اگر مساله ای باشد که پیش از روز عاشورا طرح آن ضروری باشد، در آن صورت از این قاعده و منوال خارج می شویم.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به آغاز سال جدید هجری قمری به هجرت پیامبر اکرم(ص) پرداخت و سپس مسایلی چون قیام امام حسین(ع)، احیای شب های محرم و برخی توصیه های دینی و مذهبی را مطرح کرد.

وی با تاکید بر ضرورت اظهار حزن و اندوه و عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت پیامر اکرم، گفت: بر اساس آیات و روایات، دوستی و مودت اهل بیت(ع) مستحب نیست، بلکه واجب است و نادیده گرفتن آن و تخلف از آن، نادیده گرفتن تکلیف و دستور خداست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: بنابراین، عشق به امام حسین (ع) و اصحابشان که در کنار آن حضرت بودند از این نوع دوستی و عشق و مودت است. آنها اهل مودت واقعی هستند. خداوند این خاندان و اهل این خانه را برگزید تا مودت و محبت به آنها را اجری برای بزرگ ترین پیامبر قرار دهد و این امرنشان دهنده جایگاه، درجه، شرف، مقام برجسته و اصیل آنها در نزد خداوند است.

وی در ادامه به انتخاب امام حسین (ع) در روز عاشورا پرداخت و تصریح کرد: زمانی که روز عاشورا او را بین دو گزینه خواری و جنگ قرار دادند، گزینه جنگ را برگزید و فرمود «آگاه باشید که آن زنازاده پسر زنازاده، مرا بین دو چیز مخیّر ساخته است؛ شمشیر کشیدن یا خواری چشیدن؛ هیهات که تن به ذلت دهیم» پس از این سخن، فرمود: «خداوند و رسول و مومنان برای ما خواری نپسندند و دامن های پاک که ما را پرورانده اند، شخصیت های با حمیت و مردان صاحب غیرتی هستند که هرگز به ما اجازه ندهند که طاعت فرومایگان را برکشته شدن شرافت مندانه ترجیح دهیم.» /981/ب902/گ
ارسال نظرات