۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۰۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

فرق ضاله درصدد نفوذ به مجالس مذهبی بانوان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بانوان مبلغ در عصر حاضر عهده دار همان رسالتی هستند که حضرت زینب(س) پس واقعه عاشورا به عهده داشت.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در جمع بانوان مبلغ و مجالس مذهبی در تبریز اظهار داشت: طرح ویژه ساماندهی بانوان مبلغ مجالس مذهبی استان اجرا شده که نتایج آن مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر حضور بانوان طلبه در مجالس دینی بانوان جهت مقابله با خرافه گری خاطر‌نشان کرد: متاسفانه عده ای به صورت غیرمجاز و بدون مجوز در مجالس دینی فعالیت می کنند، که با بازارگرمی و کارهای غیر دینی مثل گهواره گردانی باعث دامن زدن به خرافات می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید در نوع برخورد ایجابی، برگزاری کنگره‌های‌ شعر عاشورایی، آموزش مداحی و تربیت افراد ذی‌صلاح عمل کرد و در برخورد سلبی باید دستگاه‌های اجرایی با افراد شیاد و حرفه‌ای که از اهل بیت(ع) سوء استفاده می‌کنند، برخورد قانونی داشته باشند.

وی گفت: با افرادی که اقدام به هنجارشکنی و حرمت‌شکنی در امور دینی و مذهبی می‌کنند چاره‌ای جز برخورد سلبی وجود ندارد، این اداره کل نیز آماده اعزام مبلغ‌های خانم به جلسات بانوان است که در صورت تماس با اداره مبلغ بانو به محل جلسات اعزام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: رسالتی که حضرت زینب سلام الله علیها پس از شهادت امام حسین و یاران با وفایشان بر عهده داشتند، بسیار حساس بود چرا که دشمن می کوشید به هر شکل ممکن با استفاده از روش‌های ناجوانمردانه اقدام به سانسور خبری واقعه عاشورا کند.

وی گفت: رشادت و غیرت دینی حضرت زینب(س) در افشای توطئه های بنی امیه در کوفه و شام باعث شد تا بسیاری از جوسازی های تبلیغاتی این خاندان منحوس علیه شیعیان و فرزندان امام علی‌(ع) افشا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه امروز فرق ضاله درصدد نغوذ به مجالس مذهبی بانوان هستند، افزود: وظیفه بانوان در عصر کنونی این است تا با تأسی از سیره این بانوی بزرگوار راه ائمه را زنده نگه دارند و این فرهنگ را به فرزندان خود منتقل کنند.

حجت الاسلام عظیمی بیان داشت: زنده نگه داشتن این فرهنگ و جلوگیری از ورود بدعت به این واقعه تاریخی و اسلامی باعث می شود تا خون امام حسین(ع) همچنان بجوشد و روح ایثار و شهادت و برخورد عالمانه با وقایع عصر حاضر با طراوت در کالبد جوانان زنده بماند./935/پ202/س
ارسال نظرات