۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۵۸۳
خطیب جمعه ربیعیه عربستان:

علمای تکفیری مزدور استکبار جهانی در جوامع اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ربیعیه عربستان، علمای تکفیری را مزدور استکبار جهانی در جوامع اسلامی توصیف کرد.
شيخ عبدالکريم الحبيل خطيب جمعه ربيعيه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالکریم الحبیل، خطیب جمعه ربیعیه عربستان در مسجد حضرت عباس (س) این شهر، انفجار تروریستی علیه عزاداران حسینی در عراق و افغانستان را به شدت محکوم کرد.

وی این انفجارها را نتیجه فتواهای تکفیری توصیف کرد و گفت: فتواهای تکفیری که برخی از علمای افراطی علیه شیعیان صادر و پیروان اهل بیت (ع) را خطرناک تر از یهود قلمداد می کنند سبب کاشته شدن بذر کینه علیه شیعیان شده و به اقداماتی نظیر کشتار آنان منجر می شود.

حجت الاسلام الحبیل افزود: انفجار تروریستی در هیئت های عزاداری اباعبدالله (ع) بهایی است که شیعیان باید به دلیل موفقیت های بی نظیری که کسب کرده اند، بپردازند و ما هیچ ابایی از شهادت نداریم.

خطیب جمعه ربیعیه عربستان تصریح کرد: افرادی که فتواهای تکفیری صادر می کنند مزدوران استکبار جهانی هستند و می خواهند با این فتوا می خواهند شکاف را در میان مسلمانان گسترش دهند تا استبکار جهانی بتواند نقشه های خود را علیه امت اسلامی پیاده سازد.

وی با اشاره به هراس استکبار از به قدرت رسیدن مسلمانان اظهار داشت: استکبار جهانی به شدت نسبت به قدرتمند شدن مسلمانان هراس دارد و به همین دلیل با استفاده از مزدورانی که در کشورهای اسلامی دارد سعی می کند نزاع مسلمانان با استکبار را به نزاع مسلمانان میان یکدیگر مبدل کند و آتش فتنه مذهبی را در جوامع اسلامی شلعه ور سازد.

شیخ عبدالکریم الحبیل موفقیت شیعیان را بی نظیر خواند و تاکید کرد: دشمنان اهل بیت (ع) هرگاه که پیروزی و موفقیت شیعیان را مشاهده می کنند بر خشم و کینه و غضب آنان افزوده می شود و به آب و تاب می زنند تا به شیوه های مختلف به شیعیان ضربه وارد سازند.

گفتنی است در انفجارهای تروریستی علیه عزاداران حسینی در شب و روز عاشورا در شهرهای مختلف عراق 35 تن شهید و بیش از 136 تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار تروریستی مشابهی که در میان عزاداران حسینی در افغانسان رخ داد نیز 80 تن شهید و بیش از 170 تن دیگر مجروح شدند./980/ب902/گ
ارسال نظرات