۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۶۷۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

علما پناهگاه اعتقادی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت‌ تصریح کرد: روحانیت باید مراقب باشد، چون دشمنان نظام همه توان و تلاش خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته اند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان که با عنوان «روحانیت، آسیب‌ها و تهدیدها» در اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، به نقش روحانیت در هدایت جامعه به سوی کمال و تعالی اشاره کرد و گفت: روحانیت باید مردم را به غیر زبان خود به اسلام دعوت کند و امروز عموم جامعه از روحانیت خیر، تقوا و کوشش در راه دین را انتظار دارند.

وی با بیان این که روحانیت باید به گونه رفتار کند تا مردمی وقتی یک روحانی می‌بینند به خدا دین و خداوند بیافتند، افزود: لباس روحانیت نماد دعوت مردم به خدا و دین است و به همین دلیل روحانیت باید قدر این جایگاه را بداند.

امام جمعه رشت با تأکید براین که روحانیت باید با برخورد و رفتاری صحیح و اسلامی مردم را به تقوی و فضیلت دعوت کنند، تصریح کرد: علما و روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب شیعه نقش بسیار تأثیرگذاری در هدایت جامعه به سوی ارزش‌های دینی بر عهده داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که روحانیت از گذشته مرجع دینی و تربیتی مردم بوده ‌است، تصریح کرد: امروز نیز علما و روحانیان پناهگاهی امن برای عموم جامعه هستند و جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز در میان مردم مستحکم تر می‌شود.

وی با بیان این که اگر روحانیت به رسالت خوبی پایبند باشد و در مسیر صحیح گام بر دارد به یقین در جامعه از یک جایگاه رفیعی برخوردار خواهد بود، خاطرنشان کرد: طلاب جوان حوزه باید علمای سلف به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری را الگوی خود قرار دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود بیش از چهار هزار شهید روحانی در کشور بیان داشت: همه این شهدا افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، بنابراین این قشر تأثیرگذار جامعه باید به‌گونه‌ای رفتار کند که شأن شهدای روحانیت و مقام روحانیت را محفوظ بماند.

وی در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی دادگاه ویژه روحانیت از سوی امام راحل اشاره کرد و گفت: مسؤولان این دادگاه باید مراقب باشند و هر شنیده ای را سند قرار ندهند وبرای فردی پرونده‌سازی نکنند، چون خدای نکرده اگر اشتباهی در این بخش صورت گیرد سبب هتک حرمت روحانیت و تخریب باور و اعتقاد مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت، تصریح کرد: روحانیت باید مراقب باشد، چون دشمنان نظام همه توان وتلاش خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته اند./950/پ202/س
ارسال نظرات