۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۸۶۸
دادگستری آذربایجان غربی در بیانیه‌ای:

نهم دی نشانگر وحدت ملی در برابر خودباختگان سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ در بیانیه دادگستری استان که به مناسبت حماسه 9 دی صادر شده، از این روز به عنوان نماد بصیرت و وحدت ملت در برابر خودباختگان سیاسی و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران یاد شده است.
نهم دی نشانگر وحدت ملی در برابر خودباختگان سیاسی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی به مناسبت سالروز 9 دی ماه بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه که با جمله کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا شروع شده ، آمده است: عاشورا صفحه ثبت افتخارات اشرف اولاد آدم در روی زمین است، عاشورا سالروز نمایش اهدای جان به ‏منظور تثبیت دین اسلام توسط برترین انسان‌هاست، عاشورا یک حادثه محدود به تاریخ سال 61 هجری ‏قمری و یک در گیری منطقه‌ای و قومی و مقید به قید مکان و زمان نمی‌باشد کما اینکه تاسوعا و عاشورای ‏حسینی متعلق به یک جناح سیاسی و حتی یک مذهب خاص نبوده و نیست.

این بیانیه اضافه کرده است: با کمال تأسف، علی‌رغم همه ‏این قداست و عظمت شأن سرور آزادگان عالم دوسال قبل ، فریب خوردگان فریب کار به خاطر دستیابی ‏به مطامع سیاسی و دنیایی در پی جریان‌سازی انتخاباتی چنان حریم شکنی کردند و چنان وقاحت را در ‏کف زنی و آشوبگری خیابانی در ایام عاشورای حسینی به اوج رسانیدند که دل هر ارادتمند عاشق حسینی ‏را لبریز تأثر و خون کردند، و حتی به قدری جلو رفتند که مایه تعجب دشمنان نظام اسلامی نیز شدند. ‏

در این بیانیه از نهم دی ماه سال 88 به عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور ایران یاد شده است که پیام ولایت مداری ملت را به جهانیان ‏فریاد زد و با حضور پرشکوه و یکپارچه مدم در راهپیمایی عظیم نشان داد که توطئه ها و نقشه های ‏استکبار جهانی نخواهند توانست حرکت ملت را در ادامه راه شهدا و امام شهیدان لحظه ای متوقف ‏نمایند.

در ادامه بیانیه نیز چنین آمده است: اگرچه ملت ایران در راهپیمائی‌های ملی و اسلامی، الگوئی مثال‌زدنی برای ملت‌های ‏دیگر است و درمدت سی سال گذشته آن را ثابت کرده است اما حماسه 9 دی ماه سال 88 دارای ‏شاخص‌های متمایز‌کننده است.

این بیانیه بر بزرگداشت حماسه نه دی که قیامی در اوج بصیرت و‎ ‎حضور در صحنه ملت ولایتمدار ایران اسلامی بود تاکید و بیان شده است: ارج نهادن به این حماسه فراموش نشدنی که نماد بصیرت و وحدت ملت ایران است، ‏موجبات تقویت بیش از پیش این فرهنگ در جامعه‎ ‎شده و چشم بدخواهان را کور خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: دادگستری کل استان آذربایجان غربی نیز ضمن تقدیر مجدد از ملت حماسه‌ساز آذربایجان غربی ‏و خانواده دستگاه قضائی، آن روز به یاد ماندنی را از ذخایر انقلاب اسلامی می‌داند و همچون گذشته ‏آمادگی خود را برای پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی و مبارزه با استکبار اعلام می‌دارد و همگان را به ‏بصیرت و هوشیاری برای مواجهه با فتنه‌ها و بیعت دوباره با مقام معظم رهبری مدظله العالی دعوت می‌کند./936/د102/س
ارسال نظرات