۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۰۲۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار شورای سیاستگذاری سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش و شناسایی و ساماندهی بانوان مبلغ سنتی در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فلسفه نماز مبتنی بر تربیت فردی و اجتماعی انسان است افزود: تربیت فردی نماز قابل تعمیم در اجتماع نیز هست و به عبارتی نماز در سالم‌سازی فضای فکری و روحی و روانی افراد تاثیرگذار است و این موضوع اهمیت پرداخت به مقوله نماز از منظر هنر را افزایش می‌د هد.

وی گفت: نماز معراح مومن و عامل تقرب انسان وارسته به خدا و معیار پذیرش سایر واجبات است و براین اساس تبیین اهمیت و ویژگی‌های این فریضه الهی در قالب هنر برای نسل جوان جذاب‌تر خواهد بود.

دادی افزود: شورای سیاستگذاری این جشنواره با ارائه راهکار و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و تعالی هنر عکاسی دینی، فضای جدیدی را جهت ارائه آثار فاخر هنرمندان عکاس فراهم می سازد.

وی برگزاری این جشنواره را فرصت مغتنمی برای شناسایی قابلیت های هنری و استعدادهای هنرمندان و همچنین ارائه تصاویر ناب و سرشار از محتوا و هدفمند از سوی هنرمندان دانست.

وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را بیستم فروردین ماه 1391 اعلام کرد و گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا پاپان تاریخ یاد شده به دبیرخانه جشنواره واقع در آذربایجان‌شرقی، تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر،‌مجتمع سینمایی 22 بهمن ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 3281200 و 3283351 تماس حاصل نمایند.

براساس این گزارش علی داننده به عنوان رئیس ، محمد دادی به عنوان قائم مقام، علی محرمی به عنوان دبیر اجرایی و محمدعلی جدیدالاسلام، بهزاد پروین قدس، هوشنگ صباغ‌شمس و ابراهیم لایقی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش در تبریز آغاز به کار کردند.

گفتنی است سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین المللی اجرا می‌شود.

گردهمایی روحانیان شهرستان عجب شیر برگزار شد

نشست ماهانه هم اندیشی روحانیان و مبلغان عجب شیر در بخش خضرلوی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام شربیانی، امام جمعه عجب شیر در این نشست خواستار بی طرفی روحانیان در انتخابات مجلس شد و گفت: روحانیت باید تلاش کنند تا حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را تقویت کند، چرا که چشم دشمنان به نتیجه این انتخابات است.

وی با بیان اینکه تحریم انتخابات، توطئه ای برای نفوذ در مجلس از سوی دشمنان است، گفت: مبلغان باید شاخص های نمایندگی اصلح مجلس را به مردم بازگو کنند و اجازه ندهند حوادث تلخ مجلس ششم تکرار شود.

همچنین حجت الاسلام مقدسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی عجب شیر در سخنانی به بررسی برخی آفت های عزاداری در ماه محرم پرداخت.

شناسایی و ساماندهی بانوان مبلغه سنتی در آذربایجان شرقی

ربیعی فر، دبیر کارگروه طرح شناسایی و ساماندهی مبلغات سنتی استان گفت: این طرح به منظور شناخت ظرفیت ها و تهدیدات دراین حوزه و نیز آگاهی از وضعیت علمی و دانش بانوان انجام می شود.

وی افزود: در این طرح با تشکیل پرونده و اخذ آزمون های کتبی و مصاحبه در استان بانوان پس از کسب شرایط لازم و اخذ رتبه تبلیغی مناسب با توجه به نوع فعالیت تبلیغی شان در دوره های آموزشی متناسب شرکت کرده و مهارت های تبلیغی خود را ارتقاء می دهند.

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در مراغه

احمد دادرس فیاضی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه  تاکید کرد: این نمایشگاه به همت امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه و با همکاری برخی از انتشارات فعال کشور از جمله انتشارات هدف صالحین و مرکز پخش کتاب سلیمان‌ با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچنین معرفی آثار جدید حوزه نشر کتاب به علاقمندان برپا شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه افزود: تمام آثار ارائه شده در این نمایشگاه با حداقل 20 درصد تخفیف به علاقمندان عرضه شده و دربرگیرنده آثاری با موضوعات مذهبی، ادبی، تاریخی، روان‌شناسی، داستان، رمان، کامپیوتر، کودک و نوجوان است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه از نهم برپا شده و تا بیست و پنجم دی آماده بازدید علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه، ساعات بازدید از نمایشگاه را  9 تا 13 و بعد از ظهر نیز از ساعت 14 تا 20 در محل مجتمع فرهنگی هنری مراغه واقع در ابتدای اتوبان شهید شکاری، روبه‌روی ترمینال تبریز اعلام کرد./935/د201/س

ارسال نظرات