۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۴۶۰

بیان زندگی بانوان بزرگ دین از زبان قصه‌گویان 15 کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه گفت: زندگی ائمه معصومین و چهار بانوی بزرگ ادیان مختلف در این جشنواره از زبان قصه گویان 15 کشور بیان می شود.
بیان زندگی بانوان بزرگ دین از زبان قصه‌گویان 15 کشور
فریدون سید مصطفوی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: ظرفیت انتقال مفاهیم در قصه‌گویی بسیار بالا است و بازگو شدن قصه آفرینش در اولین آیات قرآن کریم نیز گواهی بر ادعاست.

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در ارومیه، اظهار داشت: این جشنواره بین المللی فرصتی استثنایی برای انتقال فرهنگ غنی دینی و ملی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است.

این مسؤول ادامه داد: این جشنواره 15 نفر قصه گو از 15 کشور به همراه 40 نفر از قصه گویان برتر کشور به مدت چهار روز در شهرهای مختلف استان اقدام به قصه گویی می کنند.

به گفته‌ مصطفوی، در این جشنواره، قصه‌ها بصورت آزاد و متناسب با اهداف جشنواره و حوادث، وقایع و شخصیت ائمه معصومین و چهار بانوی ادیان حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه (س)، حضرت هاجر(س) و حضرت مریم(س) و در بخشی با موضوع و محور دفاع مقدس ارائه خواهد شد.

وی گفت: همچنین در کنار قصه‌ها بخشی برای ارایه مقالات قصه‌گویی در نظر گرفته شده که در سالن‌های جنبی جشنواره ارایه می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: سه جایزه ویژه به سه قصه گو در جشنواره پانزدهم، با عنوان های شهید کامبیز ملک شامران، شهید بهنام محمدی و شهید محمد حسین فهمیده اهدا می‌کند.

سید مصطفوی تولید فیلم و کتاب بزرگداشت شهدا، چاپ دو عنوان کتاب، برگزاری مسابقه طراحی پوستر جشنواره در بین مربیان و کارشناسان کانون و تهیه و آماده سازی لوح فشرده هزار و یک شب حاوی قصه گویی مربیان کانون را از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری و همراهی مسؤولان بخش‌های مختلف جهت برگزاری هر چه بهتر پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، بر حضور پر رنگ آموزش و پرورش استان در این جشنواره تاکید کرد.

یادآور می‌شود، پانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی از پنجم تا دهم بهمن ماه امسال در ارومیه و به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات