۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۵۵۶

مخالفت حزب الله با ساخت دیوار حایل صهیونیستی در خاک لبنان

خبرگزاری رسا ـ روزنامه لبنانی اللواء از مخالفت حزب الله با ساخت دیوار حایل رژیم صهیونیستی در خاک لبنان خبر داد.
ديوار حايل صهيونيستي
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه لبنانی اللواء، امروز با اشاره به طرح ساخت دیوار حایل میان لبنان و فلسطین اشغالی به دست رژیم صهیونیستی، نوشت: حزب الله مخالف ساخت دیوار حایل رژیم صهیونیستی در داخل خاک لبنان است، گرچه دولت لبنان مخالف ساخت دیوار حایل در داخل سرزمین های اشغالی تحت سیطره رژیم صهونیستی نیست.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع حزب الله با ابراز اینکه ساخت دیوار سیمانی به ارتفاع 5 متر و به طول یک کیلومتر در حد فاصل میان مناطق «بوابه فاطمه» واقع در روستای جنوبی کفر کلا و روستای عدیسه در داخل سرزمین های آزاد شده لبنان و حتی در امتداد خط بین المللی مرزی، به هر قیمتی غیر ممکن است، افزود: رژیم صهیونیستی خود به نتایج و پیامدهای سنگین اجرای این طرح توجه دارد.

بنابر گزارش اللواء این امر از سوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) دنبال خواهد شد و مساله نگران کننده ای در این خصوص وجود ندارد.

همزمان با این تحرکات، روز پنج شنبه، یک گروه نظامی آمریکایی به همراه برخی از افسران ارتش لبنان از منطقه «بوابه فاطمه» در روستای کفر کلا از محل ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان دیدار کردند.

گفتنی است که روزنامه صهیونیستی «بدیعوت آحرونوت» روز دوشنبه به نقل از یکی از فرماندهان جبهه شمالی این رژیم نوشت: اولین دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی در حد فاصل روستای کفر کلا در جنوب لبنان و شهرک صهیونیستی مطله به منظور جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز احتمالی ساخته خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که تصمیم برای ساخت این دیوار به دنبال وجود عملیات قاچاق مواد مخدر و بروز حوادث امنیتی نظیر برخورد گشتی های ارتش این رژیم با ارتش لبنان و پرتاب سنگ به سوی کشاورزان صهیونیستی در سرزمین های اشغالی گرفته شده است./981/ب902/گ
ارسال نظرات