۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۰۹۸۲
جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی:

اردوهای راهیان نور بستر مناسبی در جهت تقویت سنگرهای جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی، اردوهای راهیان نور را بستر مناسبی جهت تقویت سنگرهای جنگ نرم دانست و گفت: همان‌گونه که فرمانبرداری از ولایت فقیه، رمز پیروزی در دفاع مقدس بود امروز هم رمز پیروزی در جنگ نرم همین اصل است.
راهيان نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمهدی قریشی، جانشین مسؤول سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی، ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اردوهای راهیان نور جنوب غرب کشور اظهار کرد: جهت تأمین محتوای معرفتی این اردوها کارگروه های ویژه ای تشکیل شده است.

وی، راوی، روحانی کاروان‌، نشریات و کتاب‌ها را از عناصر تاثیرگذار در این اردوها برشمرد و گفت: اعتقاد داریم راهیان نور و دفاع مقدس به صرف بیان عملیات ها خلاصه نمی شود چرا که از دیدگاه اسلام، جهاد اکبر مهم‌تر از جهاد اصغر است بنابراین مسائل بعد از دفاع مقدس و آنچه امروز از نظر اخلاق، معنویت و اعتقادات بدان نیاز داریم می‌تواند از سوی از سوی روحانی کاروان به جوان منتقل شود.

قریشی با بیان اینکه نقش روحانیان در ایجاد نور معنویت در کاروان ها بسیار پررنگ است، ادامه داد: آنچه امروز جامعه نیاز دارد، ارائه سبک زندگی مبتنی بر دین و فطرت بشر است که شهدا در راستای سیره اهل بیت(ع) زندگی کرده و موفق بوده اند؛ از این رو الگوی مناسبی برای نسل امروز هستند.

وی با تأکید بر این‌که مدل سازی خاطرات شهدا برای الگوگیری جوانان از اولویت‌‌های ما است، تصریح کرد: رشد شخصیت اجتماعی، تقویت حس مسؤولیت پذیری، ایجاد نشاط معنوی، بصیرت بخشی پیرامون آرمان های انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و مبانی اندیشه اسلامی با محوریت ولایت فقیه که اساسی ترین نکته مورد تأکید در وصایای شهداست، از مهم‌ترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور محسوب می شود.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان این‌که اردوهای راهیان نور بستری مناسب جهت تقویت سنگرهای جنگ نرم است، گفت: همانطور که فرمانبرداری از ولایت فقیه، رمز پیروزی در دفاع مقدس بود امروز هم رمز پیروزی در جنگ نرم همین اصل است.

وی، پاسخ به شبهات جنگ و انتقال تفکر عاشورایی و اندیشه مهدویت و انتظار صحیح از طریق کتابخانه‌های سیار و تشکیل حلقه های معرفت را از برنامه‌های اردوهای راهیان نور در طول مسیر رفت و برگشت عنوان و خاطرنشان کرد: راهیان نور یک جریان فرهنگی اثرگذار و مستمر است.

قریشی ادامه داد: پیش از اعزام کاروان، جلسات آشنایی با دفاع مقدس و سیره شهدا برگزار می‌شود و بعد از بازگشت از مناطق نیز از طریق طرح صالحین ارتباط معنوی و عملی دانشجویان با شهدا پیگیری می‌شود.

وی، هزینه اعزام هر نفر را بیش از 140 هزار تومان دانست و افزود: با این وجود هیچ ردیف بودجه ای به این امر اختصاص نیافته و دغدغه اصلی که دست ما را در برنامه های فرهنگی نیز بسته است، همین مساله بودجه و اعتبارات است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی با بیان اینکه برخی دانشگاه ها اصولا اعتقادی به این حرکت ندارند، گفت: این در حالیست که همه برکات این اردو به خود دانشگاه ها باز می گردد؛ به فرموده امام خامنه ای، کار فرهنگی نمی تواند ابلاغی و دستوری باشد، بلکه شخص مدیر در نظام اسلامی خود باید این اعتقاد را داشته باشد، وقتی ایمان داشته باشد، خودش اقدام می کند و نیاز به تقاضا و ابلاغ و... نیست.

وی با اشاره به نام نویسی چهار هزار دانشجو جهت اعزام به مناطق عملیاتی، ابراز داشت: از این تعداد، 2500 نفر از طریق ناوگان ریلی اعزام شده و در سه مرحله در اندیمشک، هویزه و خرمشهر اسکان می یابند.

قریشی گفت: در سال های گذشته هر یک از دانشگاه ها به طور مستقل اعزام کاروان داشتند اماامسال کاروان ها به صورت متمرکز اعازم می شوند. همچنین به دلیل تعطیلی کلاس ها، خلوت بودن جاده ها و مناطق عملیاتی و ناوگان حمل و نقل ریلی امسال تلاش شده است بیشتر اعزام ها در بهمن ماه انجام شود.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان های دانشجویی راهیان نور از دهم بهمن ماه آغاز می شود، افزود: 90 درصد ظرفیت کاروان ها به اعزام دانشجویان جدید و بار اولی‌ها اختصاص دارد. همچنین مرحله دوم اعزام کاروان ها با ظرفیت حداکثر سه هزار نفر در اسفندماه خواهد بود./930/پ202/س
ارسال نظرات