۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۸۰۱
سرپرست معاونت آموزش حوزه:

اختیارات علمی و اجرایی حوزه به استان‌ها واگذار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت آموزش حوزه‌های علمیه کشور از تشکیل دو ستاد در قم برای واگذاری اختیارات اجرایی و علمی حوزه به استان ها خبر داد و گفت: در حوزه اجرایی همه اختیارات به مدیریت های استان ها تفویض شد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم فرحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور امروز در نشست مسؤولان، مدیران و جمعی ازاساتید مدارس علمیه مازندران که در ساری برگزار شد، تقویت زیرساخت ها در حوزه های علمیه را یک ضرورت انکار ناپذیر دانست و گفت: همه تلاش مجموعه مدیریت حوزه به دنبال تقویت زیر ساخت های مدارس علمیه در سطح کشور هستند.

وی، مسؤولیت حوزه علمیه در نظام اسلامی را بسیار سنگین دانست و افزود: علیرغم رسالت اصلی حوزه های علمیه در کشور، اما سهم این مرکز بزرگ دینی نظام از اعتبارات کشور بسیار ناچیز است.

معاون امور مدارس مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان این که حوزه علمیه بار سنگین پرورش و تربیت عالمان دینی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: رسالت حوزه از صدر اسلام تاکنون همواره سنگین بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به این که سهم مازندران قبل از آغاز به کار مدیریت استانی 104 استاد بوده است، ادامه داد: اما این تعداد به195 مورد افزایش یافته است.

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که از ابتدای آغاز مدیریت آیت الله مقتدایی در حوزه علمیه کشور مجوز دو مرکز تخصصی و ده مدرسه علمیه در مازندران صادر شده است، خاطرنشان کرد: همه تلاش مرکز مدیریت تقویت مدارس علمیه شهرستان ها است.

وی با اشاره به تشکیل 27 شورای حوزه علمیه در سراسرکشور، ادامه داد: استان مازندران با 14 جلسه کاری 84 مصوبه در جهت تقویت و توسعه مدارس علمیه استان داشته است.

سرپرست معاونت آموزش حوزه های علمیه در بخش دیگری ازسخنان خود از تشکیل دو ستاد در قم برای واگذاری اختیارات اجرایی و علمی به استان ها خبر داد و گفت: در حوزه اجرایی همه اختیارات به مدیریت های استان ها تفویض شد.

وی در ادامه همچنین به واگذاری اختیارات علمی به استان ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این اختیارات شامل برگزاری امتحانات شفاهی، مدارک علمی وطرح سؤال است.

حجت‌الاسلام فرحانی با بیان این که این طرح در شورا به تصویب رسیده است، ادامه داد: شخصیت های علمی در این خصوص شناسایی شدند و به زودی این اختیارات علمی نیز به استان ها داده خواهد شد./950/پ202/ص
ارسال نظرات