۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۸۹۲

نگاهی به فعالیت گروه‌های ‌مطالعاتی در حوزه علوم اسلامی تبریز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی تبریز از فعالیت دین‌پژوهان این مرکز علوم اسلامی در قالب گروه‌های مطالعاتی و پژوهشی خبر داد.
حوزه دانشجويي شهيد بهشتي تبريز
حجت الاسلام مشهود عینلو، مدیر حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: دین‌پژوهان این مرکز علوم اسلامی آموخته‌های خود را در قالب‌های مطالعاتی و پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: این گروه‌های پژوهشی به صورت دوره‌ای، سیر مطالعاتی آثار آیت الله حسن‌زاده آملی، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید مفتح و آیت الله مصباح دارند که با نتایج مطلوبی رو به رو بوده‌ایم.

حجت الاسلام عینلو خاطر‌نشان کرد: حاصل پژوهش‌های گروه‌های مطالعاتی در ویژه‌نامه‌های معتبر دانشگاهی و ماهنامه این مرکز علوم اسلامی چاپ و در سطح مدارس علمیه استان منتشر خواهد شد.

مدیر حوزه علوم اسلامی شهید بهشتی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از انتشار ماهنامه انعکاس خبر داد و گفت: این ماهنامه با هدف انعکاس اخبار، فعالیت‌ها و درج مقالات و یادداشت‌های برگزیده دین‌پژوهان این مرکز منتشر می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد تبریز در سال 1379 در راستای اهداف و شرح وظایف محول از سوی رهبر انقلاب اسلامی به نهاد نمایندگی مقام معظم مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأسیس شده است، خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ التحصیلان مؤسسات آموزش عالی با علوم و معارف دینی، تحقق حقیقی وحدت حوزه و دانشگاه، دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، تربیت نیروی متدین برای نظام اسلامی، تهذیب نفس و بصیرت بخشی تاکنون توانسته در هر ترم بنا به امکانات و ظرفیت‌های موجود، فارغ التحصیلانی را به جامعه اسلامی برای تأثیرگذاری در سطوح مختلف تحویل دهد.

حجت الاسلام عینلو ادامه داد: هم اکنون پس از گذشت 12 سال از فعالیت این مرکز 425 دانش پژوه تبریزی مشغول تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند که حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تبریز همواره جزء فعال‌ترین مراکز کشور محسوب شده است.

وی گفت: دین پژوهان این مرکز در 6 ترم 64 واحد درسی اعم از صرف و نحو عربی، تفسیر و تدبر در علوم قرآنی، حدیث شناسی، کلام، فلسفه، منطق، تاریخ اسلام، فقه، جریان شناسی فکری ایران معاصر، آشنایی با ادیان، آشنایی با فرق و عرفان اسلامی و ... را می‌گذرانند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آذربایجان شرقی با بیان این‌که کلاس های آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز تبریز عصر روز چهارشنبه و پنج شنبه هر هفته برگزار می شود، گفت: در هر ساعت 10 کلاس آموزشی با حضور استادان برجسته حوزوی و گروه معارف دانشگاه تبریز برگزار می‌شود./935/پ202/س
ارسال نظرات