۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۰۳۴

صدور مجوز راه‌اندازی 40 کانون ‌فرهنگ هنری در مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با دهه فجر، مجوز 40 باب کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد استان صادر می شود.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرابجان شرقی، علی داننده، دبیر هیئت نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر در کانون های مساجد استان پرداخت.

وی اجرای 80 مراسم ویژه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد دارای کانون فرهنگی هنری، همایش مدیران مسئول کلیبر، برگزاری مسابقه کشوری کتابخوانی در موضوع مسجد و انقلاب اسلامی به صورت اینترنتی، اهدای جوائز برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان طی مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد نور، اجرای حداقل 25 مسابقه فرهنگی و کتابخوانی محلی در موضوع امام و انقلاب و برپایی 8 نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی توسط کانونها را از برنامه های این مناسبت برشمرد.

دبیر هیئت نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: به یمن مناسبت فرخنده دهه فجر، مجوز 40 باب کانون فرهنگی هنری جدید صادر شده و با تجهیز این کانون ها با قفسه، کتاب، قرآن و تفسیر، تعدادی از این کانون ها در مراسم بزرگداشت سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی از اهدای تجهیزات کتابخانه ای به بیش 180 باب کانون جدید شهرستانی و اهدای 80 مجموعه کتب جدید به 80 باب از کانون های فرهنگی هنری جدیدالتاسیس خبر داد و گفت: علاوه بر حمایت های تجهیزاتی،580 میلیون ریال به عنوان کمک مالی مرحله دوم به کانون های فعال و 235 میلیون ریال به 74 باب کانون جدید التاسیس اختصاص یافت.

داننده خاطرنشان کرد: در کنار ایجاد 2 کانون تخصصی در رشته های شعر و ادب و نماز در سطح کانون های فعال و برنامه هایی از جمله 2 مراسم شب شعر انقلاب و ولایت، برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب، برگزاری یادواره شهدای گرانقدر انقلاب و امام، تهیه و توزیع بروشورهای محتوایی در خصوص انقلاب از دیگر برنامه ها خواهد بود.

به گفته وی، علاوه بر برنامه های یاد شده، دهها برنامه دیگر در سطح کانون های فرهنگی هنری با حمایت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا می شود.

داننده ایجاد کانون فرهنگی هنری در 13 و نیم درصد از مساجد استان را از برنامه های اصلی این مرکز دانست و تاکید کرد: در بهمن ماه امسال حداقل 50 باب مسجد فعال شناسایی شده و نسبت به صدور مجوز کانون فرهنگی هنری به این مساجد اقدام خواهد شد./935/د101/س
ارسال نظرات