۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۲۲۲
آیت الله شبستری:

طاغوت، استقلال آموزشی و فرهنگی را از ملت ایران گرفته بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که رژیم ستمشاهی از هر لحاظ ایران را وابسته به غرب کرده بود، گفت: قبل از انقلاب استقلال اقتصادی، آموزشی و فرهنگی نداشتیم.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز لحظه ورود امام راحل به کشور در 12 بهمن سال 1357، زنگ انقلاب امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با حضور مسؤولان استانی در مدرسه راهنمایی امام سجاد(ع) تبریز نواخته شد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در سخنانی با اشاره به بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان و طلاب کشور اظهار داشت: استقلال حقیقی کشور در سایه تولید علم و جنبش نرم افزاری حاصل خواد شد، مساله ای که قبل از انقلاب رو به فراموشی رفته بود.

وی با بیان اینکه سیاست نظام استکباری بر مصرف گرایی صرف ملت ایران و عدم توانایی تولید علم و فناوری تمرکز داشت، خاطر نشان کرد: در زمان نظام شاهنشاهی جاهلیت قبل از اسلام در کشور حاکمیت پیدا کرده بود و از نظر فرهنگی، نظامی، اقتصادی استقلال نداشتیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام آموزش و پرورش حاکم بر اساس نظام آموزشی کشورهای غرب تدوین شده بود، در حقیقت استقلال فرهنگی نداشتیم و دانش آموزان ناگزیر به پذیرش اصول و قواعد مادی گرایانه و ضداسلامی غرب بودند.

آیت الله شبستری با تاکید بر این که انقلاب اسلامی فصل جدیدی در تجلی استعدادهای جوانان ایرانی گشود، تصریح کرد: جوانان امروز میراث داران جوانان نسل گذشته اند، باید دانش آموزان خوب درس بخوانند تا کشور را از نظر علم و فناوری غنی تر و خودکفا کنند.

امام جمعه تبریز خواستار توجه بیش از پیش دانش آموزان به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته شد و اظهار داشت: سرمایه امروز کشور جوانانی هستند که با تولید علم و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب گام در عمران، آبادی و تعالی نظام اسلامی برداشته اند.

همچنین فیروز رضایی، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در سخنانی 12 بهمن را روز تلألوء نور اسلام در ظلمت و تاریکی حاکم بر ایران دانست و گفت: فرزندان نسل سوم مانند پدران و مادران خود آماده پذیرش فرامین رهبر معظم انقلاب هستند./935/پ201/س
ارسال نظرات