۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۲۳۰۲
بانو صفاتی:

بیداری جهان اسلام از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بسیاری از اشخاص قصد نابودی و شکست انقلاب اسلامی را داشتند؛ اما این هدف به دلیل اخلاص امام خمینی(ره) محقق نشد، زیرا اگر کسی کاری را با اخلاص و خلوص نیت انجام دهد هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند آن را نابود کند.
بانو مجتهده زهره صفاتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، بانو مجتهده زهره صفاتی، امروز در پیش نشست همایش علمی ـ تربیتی بانوی بافضیلت فاطمه خاموشی(طاهایی) که درمشهد مقدس برگزار شد، درباره شخصیت بانو طاهایی، گفت: وی در زمانی به فعالیت هایی در جهت رشد دینی بانوان اقدام کرد که رژیم ستمشاهی پهلوی امکان هیچ گونه فعالیت دینی را نمی داد.

وی ادامه داد: استاد طاهایی جز پیشکسوتان این عرصه دربین بانوان است و مهم ترین اقدام وی بازگشایی مجدد مکتب نرجس بدون اجازه دولت شاه بود.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه با اشاره به ضرورت گرامی داشت دهه فجر افزود: این مناسبت مهم قابل تحلیل و بررسی است و امام راحل زمان قیام کردند که دشمنان برایران مسلط و قصد نابودی اسلام را داشتند و این جریان بیداری یک ساله در بین کشورهای مسلمان از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

صفاتی اظهار کرد: بسیاری از اشخاص قصد نابودی و شکست انقلاب اسلامی را داشتند؛ اما این هدف به دلیل اخلاص امام خمینی(ره) محقق نشد، زیرا اگر کسی کاری را با اخلاص و خلوص نیت انجام دهد هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند آن را نابود کند.

وی با تاکید بر اخلاق به ویژه اخلاق عملی ابراز داشت:استاد طاهایی در تمام نوشته ها و کتاب هایشان توصیه ویژه ای به مسائل اخلاقی و تربیتی طلاب داشت.

بانو صفاتی با اشاره به این که تخلیه قلب از هرگونه رذیله و آراستن آن به صفات برتر اخلاقی زمینه دریافت فیض و انوار الهی را فراهم می کند و عامل مهم موفقیت انسان در دنیا و آخرت است.

رونمایی از دو کتاب استاد طاهایی، گزارش عملکرد مدیران مدارس مشکات، تقدیر از شاگردان برتر این مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

همزمان با برگزاری پیش نشست نمایشگاهی با عنوان «در مکنون» درباره عفاف و حجاب از دیدگاه استاد طاهایی دائر شد که تا زمان برگزاری همایش اصلی در سال 1391 ادامه دارد./930/پ202/س


ارسال نظرات