۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۴۰۳
آیت الله طبرسی:

رابطه اعتقادی مردم و رهبری نقطه عطف تحقق اندیشه امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی به نقش رهبری یک مرجعیت دینی در هدایت نهضت عظیم اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رابطه اعتقادی مردم با روحانیت و اعتماد مطلق به یک رهبر روحانی نقطه عطف تحقق برنامه های امام راحل بود.
آيت الله طبرسي
آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به گرامیداشت ایام الله دهه فجر، ۱۲ بهمن را یک حادثه استثنایی و تاریخی در مجموع رفتارهای رهبران انقلاب های دنیا دانست و گفت: امام خمینی(ره) در اوج حاکمیت رژیم ستم شاهی و توطئه های پی در پی استکبار، از بزرگ ترین خطری که او را به عنوان رهبر انقلاب تهدید می کرد، استقبال کرد و با آمدن به فرودگاه مهرآباد ناتوانی مطلق یک رژیم پوشالی را در افکار عمومی به نمایش گذاشت.
 
وی بازگشت با صلابت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی را سبب تقویت وحدت و پکپارچکی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم کشورمان با تبعیت از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانستند یک انقلابی عظیم را در قرن حاضر رقم بزنند که همه دنیا را متحیر کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین به نقش رهبری یک مرجعیت دینی در هدایت نهضت عظیم اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: رابطه اعتقادی مردم با روحانیت و اعتماد مطلق به یک رهبر روحانی نقطه عطف تحقق برنامه های امام راحل بود.

آیت الله طبرسی، بیداری اسلامی در منطقه را تحقق پیش بینی امام خمینی(ره) در صدور انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک الگوی بی بدیل در دنیا مورد توجه ملت های آزادی خواه است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که آرمان های انقلاب اسلامی در لبنان، فلسطین و بهار عربی در غالب مقاومت اسلامی که به نمایش در آمده است، گفت: این آرمان های متعالی حتی در سطح جهانی نیز تعمیم یافته است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود افزود: در نخستین گام کشورهایی در حوزه بیداری اسلامی قرار گرفتند که در گذشته نه چندان دور مدعی ناسیونالیسم عرب بودند و اسلامی خواهی عمومی مردم به معنای پایان یافتن نقش آفرینی و انگیزه های غیر دینی در کشورهای اسلامی علیه منافع استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در گام نخست باید به لحاظ فرهنگی و بیداری های سیاسی زمینه های درک هر چه بیشتر ضرورت های زمانی در داخل و خارج از کشور را به افکار عمومی منتقل کرد تا با عمق هر چه بیشتر متوجه شرایط حساسی که در آن قرار داریم بشوند.
 
آیت الله طبرسی، حضور حداکثری در انتخابات را یک مسأله مهم در کشور دانست و با بیان این که حضور آحاد جامعه اسلامی در پای صندوق های رأی یک فریضه شرعی است، تصریح کرد: کاندیداها هم باید توجه داشته باشند که با هم رقابت کنند و نباید خصومتی با هم داشته باشند.
 
وی با بیان این که انتخابات باید در کشور همانند گذشته سالم برگزار شود، ادامه داد: رقابت غیر از تهمت زنی متقابل است و باید از بین کاندیداها کسی را که معتقد، متخصص، ولایی، مردمی، اسلامی و با تجربه هست را انتخاب کنیم.
 
امام جمعه ساری در پایان با تأکید بر این که کاندیدها باید از دادن وعده های توخالی به مردم پرهیز کنند، گفت: آنان که انتخابات مردم را بیش از ظرفیت جامعه بالا می برند، نمی توانند افراد قابل اعتمادی باشند./950/ت301/س
ارسال نظرات