۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۵۲۸
آیت الله شبستری:

آشنایی طلاب با زبان‌های روز دنیا ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: مدارس علمیه بایستی با توجه به نیاز روز جامعه و جهان، نسبت به آشنایی طلاب با زبان های مختلف اهتمام داشته باشند.
ديدار معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور با آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر روز گذشته در دیدار معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور که با حضور مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی همراه بود، اظهار داشت: بیداری اسلامی ضرورت حضور فعال حوزه‌های علمیه در مجامع بین المللی را بیش از گذشته نشان می دهد.

وی با تاکید بر این که هدایت جریان گسترش اسلام خواهی در سراسر جهان بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه شیعی است، خاطر‌نشان کرد: ضرورت آشنایی طلاب با علوم روز، زبان های خارجی و فرهنگ اقوام و ملل متحد برای حضور در عرصه های تبلیغی خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست.

عضو خبرگان رهبری تحول در نظام آموزشی حوزه های علمیه را لازمه حضور فعال و تأثیرگذار روحانیت در عرصه بین الملل دانست و گفت: مدارس علمیه بایستی با توجه به نیاز روز جامعه و جهان، نسبت به آشنایی طلاب با زبان های مختلف اهتمام داشته باشند.

رییس عالی شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این که تحول در حوزه های علمیه آذربایجان ایجاد شده اما کافی نیست، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی شیعه شناسی برای تربیت طلاب متخصص در این حوزه تحقق یافت که به دنبال راه اندازی شعبه مرکز جامعه المصطفی در تبریز هستیم.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور اروپایی اظهار داشت: شوق و علاقه مردم غرب برای فراگیری و آشنایی با علوم و معارف اسلامی نشان از مسؤولیت و رسالت خطیر حوزه های علمیه و روحانیت در عرصه های تبلیغی بین الملل دارد که بایستی کم کاری های گذشته جبران شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدارهای متعدد خود با شیعیان و علمای کشورهای آلمان، هلند و بلژیک طی سفیر اخیر خود گفت: زمینه تبلیغ طلاب آذربایجانی در بخش هایی از کشورهای اروپایی که به زبان ترکی مکالمه می کنند، فراهم است و بایستی تمهیدات لازم برای تحقق این امر صورت گیرد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست دین‌ستیزانه دولت باکو و ممانعت از حضور و فعالیت مبالغان حوزوی در جمهوری آذربایجان اظهار داشت: وضعیت حاکم در این کشور برای فعالیت های تبلیغی مناسب نیست، دولتمردان باکو بایستی پاسخگوی نیاز معنوی و اسلام گرایی مردم کشورشان باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات