۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۸۳۷
مسؤول پژوهشکده انقلاب اسلامی:

تفکر شیعی پایه همه تحولات انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پژوهشکده انقلاب اسلامی بیان داشت: در اندیشه سیاسی شیعه پتانسیل مبارزه با کفر و طاغوت، برنامه‌ریزی برای آینده انقلاب، نظام سازی سیاسی و فرایند تحول وجود دارد.
حجت الاسلام اميدي


حجت الاسلام مهدی امیدی، مسؤول پژوهشکده انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مردم ایران یک ملت مسلمانند و با شناختی که از اسلام و تشیع دارند، مرجعیت و مراجع را جانشین انبیای عظام می‌دانند و همواره نگاهشان به عالمان دین بسیار مثبت بوده و این پیشینه تاثیر بسزایی در منش مردم داشته است.

وی اظهار داشت: در ظول تاریخ دیده شده هرگاه روحانیت پیشتاز یک حرکت سیاسی و اجتماعی است مردم به صحنه آمده‌اند و هزینه کرده‌اند که نمونه‌اش حرکت میرزای شیرازی و جریان فتوای تنباکو است.

این محقق علوم سیاسی بیان داشت: امام خمینی ویژگی‌های منحصر به فردی هم داشت که مردم با نگاه به این مشخصات شخصی و در نظر گرفتن مرجعیت دینی دل به او دادند و مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را هموار کردند.

وی با بیان اینکه مردم حرکت امام را الهی می‌دیدند و ذره‌ای خودخواهی در او مشاهده نکردند، گفت: تمام همت امام خمینی (ره) یاری اسلام بود و در وقایع متعددی وقتی امام در صحنه وارد می شود بیانش این است که اسلام در خطر است.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: امام خمینی (ره) اسلام را به صورت جامع می‌فهمید و آن را بیان می‌کرد و این برای مردم جالب بود زیرا بسیاری از عالمان دینی را می‌دیدند که زهد را در گوشه مسجد می دانستند اما امام در میدان مبارزه و صحنه اجتماع، اسلام را تفسیر می کرد.

این استاد حوزه دانشگاه، ایدئولوژی انقلاب اسلامی را بی نظیر توصیف کرد و بیان داشت: تفکر شیعی پایه همه تحولات جامعه ما است و اگر نبود اسلام و تفکر پویای شیعه، همه این تحولات به گونه ای مطلوب طی نمی شد.

وی با بیان این که در اندیشه سیاسی شیعه، پتانسیل مبارزه با کفر و طاغوت، برنامه ریزی برای آینده انقلاب، نظام سازی سیاسی و فرایند تحول وجود دارد، مردم نسبت به انقلاب و آنچه اتفاق افتاده است از ارکان مهم و بسیار تاثیر گذار محسوب می شوند و در حفظ و نظارت بر ارکان نظام نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به این که مردم در دفع دشمن با حضور در صحنه های مختلف نقش اثر گذاری داشته اند و در مواقعی که مسؤولان کم می آورند مردم در صحنه هستند، بیان داشت: اسلامی که انقلاب اسلامی معرفی کرده است اسلام فطرت انسانی است، و این تاثیر گذار است و طبیعی است که مشتاقانی در سرتاسر دنیا پیدا کند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات