۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۲۲۲
عضو هیئت رئیسه مجلس:

قیام 29 بهمن تبریز پیروزی انقلاب اسلامی را تسریع بخشید

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام خونین 29 بهمن مردم تبریز سبب جهش انقلاب اسلامی به پیروزی شد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس، امروز در جمع تعدادی از بسیجیان تبریز اظهار داشت: قیام 29 بهمن مردم تبریز حرکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تسریع و استمرار بخشید.

وی افزود: بر این اساس قیام 29 بهمن تبریز در آن سالهای حساس و سرنوشت ساز به یک پروسه و فرآیند تبدیل شد و تحرکات انقلابی را افزایش داد.

فرهنگی، با اشاره به رهنمودهای رهبری در این خصوص و تحلیل ایشان از قیام 29 بهمن مردم تبریز گفت: بهترین تحلیل را رهبر معظم انقلاب در یک جمله کوتاه و رسا و دقیق بیان کردند که 29 بهمن 56، حادثه 19دی را تبدیل به فرآیند کرد.  

وی تأکید کرد: حادثه 19 دی ماه می توانست به حادثه ای مثل 15 خرداد 42 تبدیل شود و در خاطره تاریخی ملت بماند، ولی قیام 29 بهمن تبریز به آن استمرار بخشید و حوادث پیاپی مانند چهلم های بعدی و کوتاه شدن فواصل حادثه های قیام و روزانه شدن حرکت های انقلابی در ماه های نزدیک پیروزی انقلاب را به دنبال داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال های گذشته پیگیر بودیم و آرزو داشتیم که به مناسبت 29 بهمن خدمت رهبر انقلاب اسلامی برسیم که با تلاشهای جمعی به ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به نتیجه رسید و چند سالی است که دیدار مردم آذربایجان به مناسبت قیام خونین مردم تبریز با رهبر فرزانه انقلاب انجام می شود.

فرهنگی تاکید کرد: فردا نیز مردم با رهبرشان دیدار دارند و در این ارتباط از نقش ارزنده آیت الله مجتهدشبستری باید قدردانی کنیم که این ارتباط منظم را برقرار کردند که آثار معنوی، سیاسی و اجتماعی گسترده ای دارد./935/پ203/س
ارسال نظرات