۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۳۲۳۶
در درس خارج مطرح شد؛

توصیه های انتخاباتی آیت الله نوری همدانی به روحانیان و مردم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده اهتمام ویژه آنان به مسائل نظام و وفاداری به انقلاب و آرمان های آن دانست و از علما و روحانیان خواست برای تحقق این مهم ایفای نقش کنند.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شد و اظهار داشت: هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد تاثیر بیشتری در عرصه های مختلف دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، مردم را حامی و مدافع همیشگی نظام دانست و گفت: مردم می خواهند نظام را تقویت و حمایت کنند، از این رو انتخابات فرصتی بسیار مناسبت جهت انجام وظیفه در این راستا است.

این مرجع تقلید، طلاب و روحانیان را به نقش آفرینی جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی توصیه و با بیان اینکه طلاب نباید در برابر این قبیل مسائل ساکت باشند، تصریح کرد: علما در قبال انتخابات وظیفه مهمی دارند و باید مردم را آماده حضوری پرشور کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشان دهنده اهمیت آنان به مسائل نظام و انقلاب دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود که مردم مشارکت حداکثری داشته باشند، از سویی دیگر مردم باید در انتخاب افراد و نمایندگان حداکثر دقت را داشته باشند و نمایندگانی اصلح و دلسوز به مجلس بفرستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه از نهج البلاغه به عنوان کتابی ارزشمند و گرانبها و دریایی بیکران یاد کرد و خواستار توجه بیش از پیش مردم به ویژه جوانان به این کتاب شد و نکات اخلاقی برای حاضران بیان کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات