۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۳۱۵
فردا؛

المپیاد علمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در دو بخش عمومی و تخصصی 28 بهمن در تبریز برگزار خواهد شد.
المپیاد علمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین المپیاد علمی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با هدف شناسایی و حمایت از طلاب مستعد در دو مرحله آموزشی و پژوهشی و برای تمامی سطوح و مقاطع تحصیلی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در این المپیاد علمی فردا بایستی از ساعت 9 برای دریافت کارت ورود به جلسه در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان واقع در بلوار 29 بهمن حضور داشته باشند.

سؤالات آزمون این المپیاد علمی که از ساعت 10 صبح فردا 28 بهمن در تبریز برگزار می شود، به صورت چند گزینه ای بوده و شرط شرکت در المپیاد به استثنای پایه‌های اول دارا بودن معدل بالای 15 در سال تحصیلی 90-1389 است.

بنا‌بر این گزارش، ایجاد شوق و انگیزه مطالعه میان طلاب، شناسایی و حمایت از طلاب مستعد، زمینه‌سازی برای ایجاد روحیه اعتماد به نفس طلاب و همراه‌سازی آموزش و پژوهش در رقابت علمی از اهداف این المپیاد اعلام شده است.

این المپیاد علمی که ویژه طلاب برادر حوزه‌های علمیه سراسر استان است، در موضوعات قرآن و حدیث، اخلاق و تربیت، منطق، عقاید و فلسفه، ادبیات و بلاغت، فقه و اصول و تاریخ و سیره برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، المپیاد علمی طلاب ویژه تمامی سطوح تحصیلی در دو مرحله آموزشی و آموزشی پژوهشی برگزار می‌شود که بخش عمومی برای پایه یک تا سه شامل ادبیات عرب، بلاغت و تاریخ اسلام و همچنین بخش عموم این مقطع خاص ادبیات عرب خواهد بود.

برای بخش عمومی در مقطع تحصیلی پایه‌های 4 تا 6 ادبیات عرب، منطق و تاریخ و برای بخش تخصصی اصول مظفر و فقه لمعتین در نظر گرفته شده است.

همچنین برای بخش عمومی طلاب پایه های 7 تا 9 اصول، فقه و تفسیر و تخصصی شامل اصول رسائل و فقه مکاسب است، افزون بر این طلاب پایه‌های 10 و بالاتر می‌توانند در بخش عمومی شامل فقه، اصول، درایه الحدیث و در بخش تخصیی شامل فقه مکاسب و اصول کفایتین شرکت کنند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی؛ از 15 برگزیده استانی با اهدای جوایز نفیس تقدیر به عمل خواهد آمد./935/پ201/س
ارسال نظرات