۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۵۵۵
متکی:

نظام سلطه رقیب اول انتخابات مجلس است

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان گفت: نظام سلطه در انتخابات مجلس تلاش دارد که انتخابات با کمترین شرکت‌کننده صورت گیرد تا آنها به اهداف مورد نظر خود برسند.
منوچهر متکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، منوچهر متکی، دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان عصر امروز در همایش «از صندوق‌های رای تا بهارستان » که با حضور دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهید شفایی برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مجلس نهم به علت آرایش متفاوت نامزدهای اصولگرایی و اصلاح طلبی تفاوت هایی با انتخابات های گذشته دارد.

وی با بیان این که انتخابات در گذشته معمولا دو قطبی بود، خاطرنشان کرد: در انتخابات های گذشته جریانی معروف به چپ یا اصلاحات و جریان دیگر راست یا همان اصول گرایی بود، اما در انتخابات مجلس نهم شاهد آرایش متفاوت اصلاح طلبان و رقابت در اندیشه های اصول گرایی هستیم.

متکی با بیان اینکه اصولگرایان با تابلوهای متفاوتی وارد صحنه شده اند، گفت: مجلسی می‌خواهیم که دارای نمایندگانی کارآمد و حساس به منافع ملی و ملت ایران باشد، قبل از انقلاب انتخابات در کشور بی‌معنا بود و اراده مردم و نقش آنها هیچ گاه تعریف شده نبود.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انتخابات پرنشاط‌ تر از سایر کشورها برگزار می‌شود که این امر نشان از نقش تعیین‌کننده مردم در آینده نظام دارد، از این رو باید به رای آنها احترام بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مکانیزم برگزاری انتخابات در ایران به شکلی تعریف و تنظیم شده که امکان تغییر و تقلب در نتیجه انتخابات وجود ندارد، افزود: مهم‌ترین دلیل عدم تقلب در روند انتخابات تضارب آرا و تفاوت‌های فکری مسؤولان نظام در سال‌های گذشته است.

متکی رمز پیروزی ملت ایران را اصول اعتقادی و پایبندی به ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم مهم ترین اصل در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، در انتخابات دوره نهم یک رقیب اصلی داریم که که استراتژی ‌این رقیب، کاهش مشارکت مردم است.

وی تصریح کرد: رقیب اصلی این انتخابات نظام سلطه در بیرون از مرزها است که تلاش دارد که انتخابات با کمترین مشارکت عمومی صورت گیرد تا بتواند مشروعیت و مقبولیت نظام را زیر سؤال ببرد./935/پ202/س
ارسال نظرات