۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۲۳۶۹۸
خطیب جمعه ماکو:

شأن و حرمت مجلس در برنامه های تبلیغاتی حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: کاندیداهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی باید در برنامه ها و فعالیت های تبلیغی خود شأن و حرمت مجلس را مورد توجه قرار دهند.
انتخابات
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شرکت در انتخابات را یک تکلیف و فریضه الهی برای همگان عنوان و خاطرنشان کرد: رعایت باید و نبایدهای اخلاقی در جریان های سیاسی همانند سایر عرصه ها سبب شکوفایی و تعالی همه جانبه جامعه می شود.

وی حرکت بر مدار قانون و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری را از مهم ترین اصول در تقویت اخلاق انتخابانی ذکر کرد و اظهار داشت: عرصه فعالیت های سیاسی و جریان های انتخاباتی باید تجلی بارز تقوای الهی باشد.

این مسوول با اشاره به این که اخلاق صحیح سیاسی باید در جامعه به درستی تعریف شود، افزود: برخورداری افراد از اخلاق انتخاباتی، امری فراتر از قانون است؛ چرا که در برخی اوقات، کم‌توجهی به این مسئله مهم، به بروز زیان‌هایی در جامعه منجر شده است.

حجت الاسلام رنجبری معتقد است که نباید از فضای انتخاباتی در جهت سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات جامعه استفاده کرد؛ بلکه باید از فرصت ایجاد شده در راستای اثبات توانمندی های فردی برای دفاع از حقوق مردم و همچنین همگرایی ملی بهره برد.

نامزدهای مجلس نهم برای افزایش آراء دستاوردهای نظام را زیر سوال نبرند

امام جمعه ماکو احساس مسؤولیت، برخورداری از وجدان سیاسی و خدامحوری را یکی دیگر از مولفه ها و معیارهای اخلاق انتخابات اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: کاندیدهای انتخابات مجلس برای بدست آوردن آرای بیشتر نباید دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی تبلغیات پررنگ و پر هزینه را مخالف با معیارهای دینی و همچنین فرهنگ اسلام ناب محمدی دانست و تصریح کرد: ریخت و پاش های انتخاباتی نمی تواند متضمن کسب آرای بیشتر برای کاندید ها باشد و تنها نتیجه آن تحمیل هزینه های اضافی بر دوش مردم است.

این مسوول ادامه داد: کاندیداها و هواداران آن‌ها نباید دیگران را مورد هجوم قرار داده و تخریب کنند بلکه باید در راستای معرفی خود و برنامه‌های آینده برای اداره هر چه بهتر کشور تلاش کنند.

حجت الاسلام رنجبری اعلام کرد: نامزدهای انتخاباتی باید در بیان شعارها و اهداف خود از دادن وعده‌های غیرعملی و غیرواقعی بپرهیزند.

ایجاد روحیه نشاط برای ساختن فردایی بهتر از برکات برگزاری انتخابات سالم است

امام جمعه ماکو گفت: مشارکت حداکثری مردم در صحنه های انتخاباتی در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نشانه بارز تثبیت جایگاه انظام و ارزش های انقلابی آن در عرصه های داخلی و بین المللی است.

وی ایجاد روحیه نشاط و امید برای ساختن فردایی بهتر را یکی از برکات برگزاری انتخابات سالم عنوان و اظهار داشت: این نشاط و امیدواری بی شک توطئه های دشمنان را در ایجاد خلل در تعالی نظام اسلامی خنثی می کند.

حجت الاسلام رنجبری تولی و تبری جستن را یکی از مولفه های اصلی در راستای حفظ هندسه الهی نظام دانست و خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه های اصلی نظام این است که با برائت جستن از استکبار و بی عدالتی در جهت احقاق حقوق جامعه تاتش کند.

امام جمعه ماکو با اشاره به این موضوع که مردم، ائدولوژی و ولایت فقیه سه رکن مهم و اساسی در تعریف نظام جهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: کاندیدهای انتخاباتی با التزام عملی نه شعاری باید در همه حال حافظ و پاسدار ارزش ها آرمان های انقلاب اسلامی باشند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده پایبندی به نظام و پیروی از ولی فقیه است

این مسوول ادامه داد: وقتی مردم به صورت حداکثری از تمامی اقلیت ها و قومیت ها در پای صندوق های رای برای تعیین نمایندگان خود در خانه ملت حاضر می شوند نشان می دهند که با وجود تمامی سیاه نمایی های غرب و دشمنان همچنان ارزش ها و آرمانهای انقلاب را قبول دارند و در خط ولایت و رهبری حرکت می کنند.

امام جمعه ماکو، معتقد است اگر نمایندگانی که می گویند ما به خاطر تکلیف و وظیفه شرعی در صحنه حاضر شدیم فردی را دیدند که نسبت به آنها اصلح است و با تسلط به تمامی مسائل و جریان های اجتماعی، اقتصادی بهتر می تواند در جهت تعالی امت و ملت گام بردارد وظیفه و تکلیف شرعی است که از صحنه انتخابات کنار برود تا رای مردم دچار تشتت نشود./936/ت302/س
ارسال نظرات