۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۲۳۷۰۴

تأکید امام جمعه جدید زنجان بر بهره مندی از روحانیان در مجالس مذهبی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: استفاده از روحانیان مبلغ در مجالس سوگواری فرصت سوء استفاده از فرصت طلبان را خواهد گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در دیدار مداحان، شعرا و متولیان هئیت‌های مذهبی استان اظهار داشت: برگزاری مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حقیقت بزرگداشت شعائر اسلامی و ارزش های الهی است.

وی با بیان اینکه مجالس امام حسین ع) رحمت پروردگار متعال را موجب می می شود، خاطرنشان کرد: روضه خوانی برای مصائب خاندان اهل بیت عصمت و طهارت افتخاری برای شعرا، مداحان و وعاظ است که باید قدر این توفیق و رحمت الهی را دانست.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به صبغه مذهبی و حسینی استان زنجان خاطر نشان کرد: عزاداری باشکوه مردم استان در ماه محرم و صفر الگویی برای دیگر استان ها بوده است، آبروی مردم زنجان گریه برای امام حسین(ع) است، عبارت دیگر گریه بر سید الشهدا(ع) به مردم آبرو بخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مقابله با خرافه گری و بدعت گذاری نابجا در ویژه برنامه های عزاداری و مجالس مذهبی شد و گفت: استفاده از واعظ و روحانیان مبلغ در مجالس سوگواری فرصت سوء استفاده از فرصت طلبان را خواهد گرفت.

همچنین حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت هیأت های مذهبی این استان پرداخت و اظهار داشت: یک هزار و 200 مسجد و یک هزار و 400 هیأت مذهبی در استان فعالیت می‌کنند.

وی مسجد، منبر و هئیت های عزاداری را تاثیرگذارترین رسانه شیعه معرفی کرد و خاطر نشان کرد: شبکه تبلیغی استان زنجان به صورت سازماندهی شده فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که در این راستا یک هزار و 500 نفر از طلاب، مبلغان و ائمه جماعات در استان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام دشتکی از فعالیت 800 مداح در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: 60 مرکز قرآنی و یک هزار و 500 مربی به صورت سازمان یافته در سطح استان زنجان فعالیت‌ می کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات