۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۳۷۳۶
آیت الله شبستری:

تحریم توطئه همیشگی استکبار بوده است / فناوری ایران انحصار علمی غرب را می شکند

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: تحریم ها ربطی به انرژی هسته ای ندارد، چرا که از ابتدای انقلاب ملت شاهد انواع تحریم ها بوده اند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم بزرگداشت چهلم شهید احمدی روشن در بیت امام جمعه تبریز اظهار داشت: دشمنان چشم دیدن رشد و تعالی ایران اسلامی در سایه شدیدترین تحریم ها را ندارند.

وی ادامه داد: امروز مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، خود بزرگ ترین تروریسم دولتی را تشکیل داده و علنا اعلام می کنند که دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کنیم، کجای منطق غرب درست است که توقف فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشور درست باشد.

عضو خبرگان رهبری دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای را زمینه ای برای پیشرفت کشور در دیگر عرصه های علمی دانست و تصریح کرد: جنجال ها، تحریم ها و قطعنامه های دشمنان بهانه تراشی است و انرژی هسته ای بهانه ای برای مخالفت با جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله شبستری تأکید کرد: همان گونه که رهبری معظم انقلاب نیز فرمودند؛ تحریم ها ربطی به انرژی هسته ای ندارد، چرا که از ابتدای انقلاب ملت شاهد انواع تحریم ها بوده اند، مشکل دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی الگوشدن ایران برای دیگر کشورهای اسلامی است.

وی با تأکید بر این که پروژه ایران هراسی سیاستی شکست خورده در طول سالیان گذشته برای دستیابی ایران به انرژی هسته ای بوده است، گفت: امروز ملت های آزاده و مسلمان حامی ایران اسلامی در دستیابی به فناوری های نوین است، چراکه این امر انحصار علمی غرب را خواهد شکست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، یادآور شد: ما می خواهیم به دنیا ثابت کنیم که درصدد دستیابی به سلاح هسته ای نیستیم، چرا که ازنظر فقهی ساخت سلاح هسته ای و کشتار جمعی حرام است و ما می خواهیم به دنیا بفهمانیم که اقتدار در داشتن قدرت هسته ای نیست.

امام جمعه تبریز با بیان این که هدف ایران از تولید انرژی هسته ای استفاده در پزشکی، کشاورزی و استفاده صلح آمیز از آن است، گفت: ملت ایران در راه دستیابی به فناوری هسته ای شهدای گرانقدر و دانشمندی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به سادگی دست از آرمان و هدف خود نخواهد کشید.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور، خواستار راه اندازی و تدوین یک رشته جدید به نام مطالعات هسته ای در یکی از دانشگاه های تبریز شد و گفت: از دست دادن شهدای هسته ای باعث ترغیب و تشویق راه آنها از سوی سایر دانشجویان و افزایش تقاضای این رشته شده و می شود.

گفتنی است، در ادامه این مراسم مادر شهید مصطفی احمدی روشن و برادر شهید حسن تهرانی مقدم در سخنانی بر ادامه راه شهدای هسته ای کشور تاکید کردند./935/پ202/س
ارسال نظرات