۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۹۲۷

فعالیت 60 مرکز و مؤسسه قرآنی در استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از فعالیت 60 مرکز و مؤسسه قرآنی در استان زنجان خبر داد.
حجت الاسلام علي دشتکي،  مديرکل تبليغات اسلامي استان زنجان
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی اظهار داشت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر ساماندهی و تشکیل جبهه فرهنگی در کشور دارند.

وی تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری اگر جامعه‌ای در همه حوزه‌ها جلودار باشد، اما در حوزه فرهنگ توفیقاتی کسب نکند، این توفقیات بی‌نتیجه است، اقتدار نظام در اقتدار فرهنگی است، فرهنگ با محوریت قرآن و سیره اهل بیت (ع) محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اقدامات خوبی را آغاز کرده است، یادآور شد: استان ظرفیت‌های مطلوب قرآنی دارد و از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه فعالیت‌ها استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به فعالیت 60 مرکز و موسسه قرآنی بیان داشت: یک هزار و 500 مربی قرآنی متخصص نیز در استان فعالیت می‌کنند، موسسه دارالقرآن کریم زنجان به عنوان یکی از مراکز مهم کشور و منطقه فعالیت‌های قرآنی را توسعه داده و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه دارد.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در استان زنجان بیان داشت: با اجرای این طرح 500 هزار بی‌سواد و کم سواد قرآنی، قرآن خوان می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تشکیل شورای عالی قرآنی را از فعالیت‌های مهم استان در این زمینه عنوان کرد و گفت: این شورا در قالب کمیته‌های تبلیغات، آموزشی و پژوهشی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه 300 نفر در زمینه حفظ 10 جزء قرآن و بالاتر در استان فعال هستند، افزود: 45 نفر نیز حافظ قرآن در استان هستند.

وی از فعالیت 10 استاد برتر کشوری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: یک حافظ بین‌المللی قرآن نیز در استان فعالیت می‌کند./935/د101/س
ارسال نظرات