۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۹۹۲
عضو خبرگان رهبری:

اصل انتخابات مردمی و آزاد در کشورهای عربی کم رنگ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: سردمداران این کشورهای جزیره ای در حالی علیه ایران و انتخاباتش توطئه می کنند که هیچ گاه شاهد برگزاری انتخاباتی مردمی و آزاد در آن کشورها نبودیم.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز حضور مردم در انتخابات را پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: بهترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی، اعتماد مردم بوده که باید این اعتماد از سوی مسؤولان و خود مردم حفظ و تقویت شود.

وی با بیان این که حضور پرشور مردم در انتخابات عرصه ای برای تکریم حقوق اسلامی و انسانی آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: انتخاب حق هر انسان است، به ویژه اگر این انتخاب با آینده و سرنوشت او رابطه مستقیم داشته باشد، در غیر این صورت دیکتاتوری حاکم خواهد شد، امری که امروز شاهد آن در کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به همدستی برخی از کشورهای عربی با رسانه‌های غربی در آستانه انتخابات ایران تصریح کرد: جالب اینجا است؛ سردمداران این کشورهای جزیره ای در حالی علیه ایران و انتخاباتش توطئه می کنند که هیچ گاه شاهد برگزاری انتخاباتی مردمی و آزاد در آن کشورها نبودیم.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ اخلاق تبلیغاتی توسط هواداران و خود نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: برخی رفتارهای ناشایست مثل گزافه‌گویی، بدگویی به دیگران، تهمت زدن، ادعای دروغ و استفاده از پول‌ و امکانات نامشروع در جریان رقابت بر اساس فقه انتخابات حرام است.

وی با بیان این که نامزدها باید با تشریح توانایی ها خود، مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند، گفت: نامزد های انتخاباتی باید در تبلیغات خود معقولانه رفتار و از اسراف پرهیز و آبروی رقبای خود را حفظ کنند، چرا که اسراف و تهمت موجب سلب اعتماد مردم به آنان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن حضور مردم افزود: با توجه به این که حضور پرشور مردم در انتخابات اقتدار نظام را بیشتر می کند، نامزدها باید در مرحله اول با جلب اعتماد مردم زمینه حضور و حماسه آفرینی مردم در 12 اسفند ماه جاری را فراهم کنند.

وی با تأکید بر این که تمام نامزدها براساس احساس تکلیفی که به مردم و آرمان های نظام جمهوری اسلامی دارند، وارد این عرصه شده اند، افزود: نامزدهای انتخاباتی به منظور جلب اعتماد مردم باید با حفظ وحدت و همدلی، برای حضور حداکثری مردم در انتخابات وحدت رویه داشته باشند.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: داوطلبان باید در حیطه وظایف یک نماینده اقدام به تشریح توانایی ها و معیارهای خود کرده و مردم را از برنامه های آینده خود برای حضور در خانه ملت آگاه سازند، داوطلبان نباید وعده هایی به مردم دهند که در حیطه قوه مجریه باشد، چرا که مهم‌ترین وظیفه قوه مقننه، قانون‌گذاری و نظارت بوده و ورود به کارهای اجرایی از وظایف دولت جمهوری اسلامی است./935/ت302/س
ارسال نظرات