۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۰۰۵
پس از ماه ها تأخیر؛

پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد مطبوعات آذربایجان غربی از برگزاری پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان غربی در نیمه دوم ماه جاری خبر داد.
مطبوعات
امید سیاح، مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با حبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری پنجمین جشنواره مطبوعات استان در نیمه دوم ماه جاری خبر داد در حالی که به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این جشنواره باید در شهریور ماه سال جاری برگزار می شد.

پیش تر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی علت تاخیر در برگزاری جشنواره مطبوعات را عدم تخصیص منابع مالی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده بود.

با گذشت بیش از شش ماه انتظار اصحاب مطبوعات و رسانه های استان، مسؤول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی زمان برگزاری جشنواره را 17 اسفند ماه سال جاری اعلام کرد.

سیاح گفت: در این جشنواره یک روزه که در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می شود از بین 218 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، برترین آثار در بخش های مختلف معرفی می شوند.

به گفته وی، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شامل یادداشت، گزارش، خبر، سرمقاله، مصاحبه، عکس خبری، طنز و مقاله در 2 بخش آزاد و ویژه با موضوع جهاد اقتصادی و مصرف کالای ایرانی، ایثار و دفاع مقدس، عفاف و حجاب است، که در هر یک از این بخش‌ها سه اثر به عنوان آثار برتر مشخص می‌شود؛ اما در بخش مقاله 6 نفر به عنوان مقاله‌نویس برتر مشخص می‌شوند.

سیاح افزود: از سه نفر به عنوان مدیر مسئول برتر نشریات محلی،‌ سه خبرگزاری برتر، سه روزنامه سراسری برتر و سه نفر خاطره‌نویس برتر به صورت ویژه تجلیل می‌شود./936/پ202/س

ارسال نظرات