۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۰۰۶

آموزش 15 هزار نفر در طرح نهضت قرآن آموزی‌ آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 15 هزار نفر در سراسر استان از آموزش های طرح نهضت قرآن آموزی بهره مند شدند.
آموزش 15 هزار نفر در طرح نهضت قرآن آموزی‌ آذربایجان غربی
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 15 هزار نفر در سراسر استان از آموزش روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم در قالب طرح نهضت قرآن آموزی بهره مند شدند.

وی با بیان این که این تعداد افراد در قالب 400 کلاس آموزشی زیر نظر بیش از 350 مربی قرآنی مفاهیم و مضامین کلام وحی را فرا گرفتند، اضافه کرد: این دوره ها با همکاری 120 موسسه، مرکز و خانه قرآن روستایی در مناطق مختلف شهری و روستایی سراسر استان اجرا شد.

برگزاری 30 دوره تربیت مربی قران کریم در آذربایجان غربی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی همچنین به اجرای دوره های تربیت معلم قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: این دوره ها در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد.

وی در ادامه تعداد دوره‌های تربیت معلم اجرا شده را 30 دوره عنوان و اضافه کرد: در هر دوره 30 نفر از داوطلبان مربی قرآنی آموزش‌های تخصصی و عمومی مرتبط را فرا گرفتند.

حجت الاسلام فخری‌ خاطرنشان کرد: همچنین امسال تعداد 900 نفر به مربیان قرآنی استان در خلال برگزاری دوره های تربیت معلم افزوده شده است.

این مسؤول در ادامه با بیان این که در حال حاضر 120 موسسه و مرکز قرآنی در استان موفق به دریافت مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی شدند، تصریح کرد: هم اینک 30 موسسه قرآنی نیز در حال سپری کردن مراحل پایانی اخذ مجوز رسمی فعالیت هستند که با اضافه شدن این مراکز تعداد موسسات قرآنی تا پایان سال جاری به 150 موسسه افزایش می یابد.

وی در پایان اظهار داشت: در راستای توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی و حمایت‌های لازم از مراکز و مؤسسات در سال جاری یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای حمایت و توسعه مؤسسات و مراکز قرآنی استان تخصیص یافته است./936/پ202/س
ارسال نظرات