۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۴۲۷۶
فرماندار تبریز خبر داد؛

پیش بینی 878 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز با بیان این که 878 شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، پیش بینی شده است، گفت: 702 صندوق رأی ویژه مرکز حوزه انتخابیه تبریز است.
محمود چمني فرماندار تبريز
محمود چمنی، فرماندار تبریز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: 878 شعبه اخذ رای، در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، پیش بینی شده که در این راستا بسیاری از مدارس و مساجد برای دریافت آرای مردم در روز انتخابات آماده شده اند.

وی با بیان این که اعضای هیأتهای انتخاباتی و هیاتهای نظارتی در حال انجام آخرین تمهیدات جهت برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: دو شعبه از این تعداد مختص همشهریان ارمنی و 702 صندوق رای ویژه مرکز حوزه انتخابیه تبریز است.

چمنی با بیان این که برنامه ریزی دقیقی برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات صورت گرفته است، گفت: با احتساب اعضای حاضر در هیات نظارت، هیات اجرایی، نماینده فرمانداری، بازرس وزارت کشور و کاربر رایانه، 15 نفر در هر شعبه حضور دارند که به جز این افراد، نمایندگان معرفی شده کاندیداها که دارای مجوز رسمی از فرمانداری می باشند، می توانند در حوزه های انتخابیه حضور داشته باشند.

فرماندار تبریز با اشاره به این که نامزدهای انتخاباتی این حوزه انتخابیه می توانند به ازای هر 6 شعبه اخذ رای، یک نماینده معرفی نمایند، اظهار داشت: این نمایندگان پس از معرفی به فرمانداری و دریافت کارت شناسایی معتبر امکان حضور در شعبات از اولین لحظات اخذ رای تا انتهای شمارش آرا را خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهر تبریز حدود 24 هزار رای اولی و در سطح حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر حدود 27 هزار رای اولی واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: با انصراف یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر تعداد کاندیداهای باقی مانده در رقابت به 73 نفر رسیده است.

فرماندار تبریز ادامه داد: ظهر امروز آقای «اصغر طاهری» با کد 424 پس از مراجعه به فرمانداری شهرستان تبریز، انصراف رسمی خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کرد، ضمن اینکه طی روزهای گذشته و پس از آغاز زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی، چهار نفر از افراد تایید صلاحیت شده برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از این رقابت کنار کشیده بودند.

چمنی افزود: در حال حاضر مردم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر می‌توانند افراد مدنظر خود را از میان 73 کاندیدای باقی مانده در لیست انتخاباتی، گزینش کرده و روز جمعه با حضور در یکی از 878 شعبه رای گیری در این حوزه انتخابیه، در این انتخابات شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 65 خبرنگار و عکاس رسانه‌های دیداری و شنیداری، برای انعکاس و پوشش شور و حال مردمی در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: حضور مردم در عرصه مشارکت های سیاسی و اجتماعی در جهت ساختن کشوری آباد و سربلند مایه خوشنودی و دلگرمی تمام مسؤولان و دست اندرکاران نظام است./935/ت302/س
ارسال نظرات