۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۴۴۷۳
مدرس حوزه علمیه ماکو:

انتخاب اصلح نتیجه تبیین شفاف معیارهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدرس حوزه‌ علمیه ماکو گفت: انتخاب اصلح نتیجه تبیین شفاف و صریح معیارهای مورد تاکید در فرهنگ و معارف اسلامی است.
انتخابات
حجت‌الاسلام سیامک جعفرزاده، مدرس حوزه علمیه ماکو، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تدین، تعهد، قانونمداری و ولایتمداری را از شاخصه های انتخاب اصلح عنوان و خاطرنشان کرد: شفاف سازی معیارهای دینی مسیر رسیدن به بهترین و اصلح ترین انتخاب را هموار تر می کند.

وی با بیان اینکه مسؤولیت های اجتماعی و سیاسی امانت های الهی در دست افراد است، اضافه کرد: طبیعی است که فردی در این ورطه موفق می شود که امانتدار باشد و ذره ای در صیانت و نگهداری از این امانت الهی کوتاهی نکند که در دنیا و آخرت باید در برابر مردم و خداوند پاسخگو شود.

این مدرس حوزوی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی توجه داشته باشند که نباید برای جذب آراء مصلحت عمومی جامعه را فدای مصلحت های فردی کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده، شرکت نکردن در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی را در واقع ظلم به پیشرفت و تعالی جامعه دانست و اظهار داشت: هر یک رای می تواند به نوبه خود در تعیین خط مشی پیشرفت و آبادانی و توسعه کشور در منطقه و جهان نقش موثری داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای رقابتی سالم از سوی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها بیان داست: لازمه شکل گیری شور و نشاط سیاسی در جامعه برخوردار شدن از مولفه های امنیت روانی و اجتماعی است که تنها در بستر پویایی گفتمان سیاسی تحقق می یابد.

مدرس حوزه علمیه ماکو، معتقد است که به برکت رعایت اخلاق در جریان‌های مهم اجتماعی و سیاسی است که امروزه الگوی حکومتی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگوی متعالی در جهان مورد بحث و عمل قرار می گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده اظهار کرد: وامدار بودن نامزدهای انتخاباتی به کانون‌های قدرت و ثروت پایگاه اجتماعی و مردمی خود را رفته رفته در جامعه از دست خواهند داد و به طور یقین بدون حمایت مردم نمی‌توان حضوری ماندگار و موفق در عرصه‌های سیاسی کلان جامعه داشت./936/ت302/ص
ارسال نظرات