۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۰۹۳

افزایش 3 برابری کانون های مساجد در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از عضویت 90‌ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف تعالی و بالندگی شخصیت فردی و اجتماعی این قشر آینده ساز تاسیس شده اند.

وی از عضویت 90‌ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با جریان سازی و فعالیت های تخصصی می توانند نقش تاثیرگذاری در روند نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ الهی و اسلامی در جامعه ایفا نمایند.

دادی با اشاره به افزایش سه برابری کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 24 کانون تخصصی در کانون های مساجد استان فعال هستند.

وی ادامه داد: این کانون ها به عنوان یکی از مراکز تربیت علمی و افزایش توانمندی جوانان، موجب تمرکز زدایی و توسعه میدان عملیاتی کانون ها شده و با ارایه برنامه های پرمحتوا و کیفی نقش بسزایی در احیای نقش فرهنگی و هنری دارند.

دادی اظهار کرد: با هدف افزایش تولیدات فاخر فرهنگی و هنری و ارتقای سطح دانش و بینش قشر جوان جامعه، توان مدیریتی کانون های مساجد نیز ارتقا یافته و در این راستا برگزاری دوره های آموزشی قرآن و نشریات تجربی، برگزاری جشنواره و دوره های آموزشی طلایه داران عفاف و حجاب، کرسی های نظریه پردازی زن و خانواده و جنگ نرم نیز از دوره های آموزشی اجرا شده در سال 90 به شمار می آیند.

وی افزود: 45 نفر از مدیران مسؤول کانون ها و 50 نفر از کتابداران کتابخانه های مساجد استان، در سالجاری با هماهنگی این دبیرخانه و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد مشمول بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان با اشاره به برنامه های در دست اقدام، اظهار داشت: در کنار راه اندازی 80 باب کانون فرهنگی هنری جدید و اهدای تجهیزات کتابخانه ای به 200 باب کانون فرهنگی هنری به مناسبت 18 اسفند، دوره آموزشی منتظر آسمانی، کارگاه آموزشی سواد رسانه ای و کارآفرینی فرهنگی و نیز طرح قرآنی حاملان وحی و جشنواره نرم افزاری اصول عقاید اجرا می شود.

وی همچنین از ورود اطلاعات 489 کانون فرهنگی هنری مسجدی در سامانه انسجام مدیریت ستاد عالی خبر داد./935/د103/س
ارسال نظرات